هواپیمایی که روشنفکرنماها برای آن دست تکان می‌دهند

به گزارش هنردستان سعید صابونی کارگردان عرصه فیلم کوتاه با اشاره به حضورش در نهمین جشنواره «عمار» با فیلم کوتاه «هواپیما» گفت: این فیلم کوتاه در قالب نقد درون گفتمانی دسته بندی می شود و درمورد یک سری از روشنفکرنماهایی است که با هواپیمایی رو به رو می شوند و به دنبال این رویارویی نظریه های روشنفکری آنها از بین می رود و ماهیت واقعی خود را نشان می دهند.

این کارگردان ادامه داد: فضای حاکم بر این فیلم نمادین است زیرا امروزه دیگر کسی با دیدن هواپیما در آسمان برای آن دست تکان نمی دهد. هواپیمای فیلم کوتاه «هواپیما» نماد تکنولوژی و پیشرفتی است که روشنفکران فقط درباره آن حرف می‌زنند.

وی در پایان گفت: تهیه کننده فیلم کوتاه «هواپیما» حوزه هنری است و با توجه به اینکه جامعه هدفی که جشنواره مردمی فیلم عمار در اکران های مردمی خود دارد موجب می شود تا آثار به نسبت سایر جشنواره ها بیشتر و بهتر دیده شود تصمیم گرفتم تا این اثر را به دبیرخانه «عمار» ارسال کنم.

نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ۶ تا ۱۶ دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۵ آذر فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و حداکثر تا ۳۰ آذر تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.

 

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »