ارسال ۶۳۹ اثر به چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان/۵۶ اثر انتخاب شد

به گزارش هنردستان سیدامیر مصباح  اظهارکرد: چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان با هدف شناسایی استعدادهای استان و همچنین ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری هنرمندان گیلانی است.

مصباح با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آبان ماه سال جاری بود، افزود: در پایان مهلت تعیین شده ۶۳۹ اثر از ۱۵۵ شرکت کننده به دبیرخانه چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان ارسال شد.

وی با اشاره به کیفیت بالای آثار ارسال شده به دبیرخانه، گفت: بعد از داوری و بررسی‌های انجام شده ۵۶ اثر برای نمایش عمومی در نمایشگاه چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان انتخاب شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد گیلان ادامه داد: افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز ۱۰ آذر ماه سال جاری در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می توانستند با موضوع آزاد در این جشنواره شرکت کنند، یادآورشد: آثار تمامی هنرمندان غیر بومی ساکن استان گیلان و حتی گیلانیان ساکن خارج از استان پذیرفته شده است. بیشترین آثار ارسال شده با موضوع منظره و فیگور و در قالب سبک اکسپرسیونیسم بوده است.

مصباح به برخی از برنامه‌های جانبی چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان نیز اشاره و برگزاری نمایشگاه اساتید حاضر در این جشنواره را یکی از برنامه‌ها اعلام کرد.

وی اظهارکرد: آثار ارسالی توسط سه داور ملی آقایان عبدالحمید پازوکی، کامبیز موسوی‌اقدم و باوند بهپور داوری می شود.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »