«گذشته در آینده» قابل تفسیر نیست/ روایت انتزاعی احوال شخصی

به گزارش هنردستان الیزابت هولتهاوس، همسر علیرضا مشایخی آهنگساز و از پیشگامان موسیقی نو در ایران، که نمایشگاه نقاشی‌های انتزاعی‌اش با عنوان «گذشته در آینده» تا روز ۱۲ آذرماه در گالری آ برپاست، درباره اینکه از چه زمانی این هنر را آغاز کرده است  گفت: من تمام زندگی‌ام یعنی از کودکی تا حالا نقاشی کرده‌ و با هنر بزرگ شده‌ام. از کودکی کلکسیون هنری پدرم که مجموعه بزرگی از نسخه‌های نفیس چاپی هنرمندان قدیم و معاصر اروپا و آلمان را جمع‌آوری کرده بود، می‌دیدم و برایم الهام بخش بودند. همچنین با گالری و موزه عجین بودم و به همین دلیل هنر را یاد گرفتم، چون وقتی چشم از کودکی هنر را ببیند یاد می‌گیرد.

وی در مورد آثار نمایشگاه «گذشته در آینده» و سبک آنها توضیح داد: گرایش اصلی این تابلوهای نقاشی، انتزاعی است و قابل تفسیر نیستند. وقتی حس و حالی دارم، آن را نقاشی می‌کنم و به همین دلیل هر تابلوی نقاشی من، حس و حال خودش را دارد.

هولتهاوس با بیان اینکه تکنیک نقاشی‌هایش اکرلیک است، درباره استفاده از تم خاکستری در آثارش اظهار کرد: تم خاکستری تابلوهای نقاشی‌ام از احساسی که زمان خلق آنها داشتم، بر می‌آید.

این هنرمند آلمانی در پایان درباره نامگذاری نقاشی‌های نمایشگاه «گذشته در آینده» گفت: همه تابلوهایم نام دارند که مهمترین اثرم، «بوف کور» است که از داستان بوف کور صادق هدایت الهام گرفته‌ام. همچنین مجموعه‌ای از تابلوهایم «شهرزاد» نام دارند که از اثر شهرزاد علیرضا مشایخی الهام گرفته‌ و احساسم از آن را به تصویر کشیده‌ام.

به گزارش مهر، نمایشگاه نقاشی‌های الیزابت هولتهاوس- مشایخی با عنوان «گذشته در آینده» تا روز دوشنبه ۱۲ آذرماه در گالری آ واقع در خیابان کریم‌خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره هفت ادامه دارد.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »