توزیع یکصد هزار بسته گردشگری و کارت های رایگان شهری در ستادهای اطلاع رسانی شهرداری تهران

هنردستان: معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برنامه های این نهاد در نوروز 96 گفت: یکصدهزار بسته و کارت های رایگان و تخفیف دار گردشگری در ستادهای اطلاع رسانی شهرداری تهران به میهمانان نوروزی ارائه می شود.

به گزارش هنردستان، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروزی 96 شهرداری تهران افزود: ستاد اطلاع رسانی شهرداری تهران در 11 نقطه و ورودی شهر همچون جاده تهران – قم، کرج – تهران و مشهد- تهران، فرودگاه ها و پایانه ها برای اطلاع رسانی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و تورهای گردشگری ایجاد می شود. 

 

وی با اشاره به استقرار میزهای اطلاع رسانی تورهای گردشگری در یکصد نقطه شهر تهران گفت: یکصد هزار بسته گردشگری شامل نقشه نقاط گردشگری، مسیرها و تورهای گردشگری و کارت گردشگری در ستادهای اطلاع رسانی شهرداری تهران به شهروندان ارائه می شود.
عبداللهی افزود: شهروندان با این کارت های گردشگری، علاوه بر استفاده از حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس) به صورت رایگان، طبق قراردادهای منعقد شده با 250 مکان و نقطه گردشگری ، مراکز وابسته به شهرداری تهران یا سایر مناطق می توانند با تخفیف 50 درصد یا به صورت رایگان از این مکان ها بازدید کند.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه خدمات گردشگری شهرداری تهران از 27 اسفندماه 95 تا 13فروردین 96 به شهروندان ارائه می شود، اظهار کرد: شهروندان از طریق سامانه 137 و سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران به نشانی visit.tehran.ir می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی با اشاره به پیش بینی 10 نقطه از شهر تهران برای اسکان رایگان مسافران نوروزی اظهار کرد: مراکز اسکان در سالن های سرپوشیده و مسقف، سالن های ورزشی، بوستان ها در نظر گرفته شده است.
عبداللهی گفت: این مراکز برای ظرفیت یکصد خانوار پیش بینی شده و سایر مکان ها هم در حالت آماده، نیمه آماده برای اسکان مسافران نوروزی است.
وی افزود: علاوه بر تورهای یک روزه و نیم روزه، تورهای دوچرخه سواری و تورهای گردشگری پیاده روی در قلب تهران، تور 15خرداد؛ ساختمان دادگستری، سردر باغ ملی، قزاقخانه، مسجد ارک، بازدید از باغ پرندگان، بوستان آب و آتش، امامزاده قاسم (ع)، شهرک سینمایی، باغ موزه قصر، باغ گیاه شناسی، بوستان نهج البلاغه، سورتمه تهران، برج میلاد، خانه موزه انتظامی، برج آزادی، برج طغرل، به عنوان مسیر گردشگری طراحی شده است.

*برگزاری تورهای گردشگری برای 63 محله محروم تهران
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران برگزاری تورهای رایگان گردشگری برای 63 محله محروم تهران را از دیگر برنامه های این نهاد در نوروز 96 عنوان کرد و گفت: اتوبوس های گردشگری در این محلات مستقر شده و با شناسایی و ثبت نام امکان جابه جایی و بازدید افراد از اماکن گردشگری شهر تهران را فراهم می کند.
وی افزود: برای خانواده شهدا نیز تورهای گردشگری برگزار می شود.

* رونمایی از اتوبوس های گردشگری بدون سقف 
عبداللهی با اشاره به رونمایی از اتوبوس های گردشگری بدون سقف در نوروز 96 اظهار کرد: امسال تور سه برج؛ طغرل، آزادی و میلاد با اتوبوس های بدون سقف برگزار و این اتوبوس ها رونمایی می شود.
وی گفت: تورهای شمیران گردی با اتوبوس های کروک در دو محور شرق شمیران، محدوده نیاوران و غرب شمیران محدوده تجریش برگزار می شود.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران درباره ورود اتوبوس های گردشگری به تهران و شایعات مطرح شده درباره قیمت این اتوبوس ها افزود: برای ورود این اتوبوس ها از بخش خصوصی و سرمایه گذار بهره گرفتیم که یکی از اتوبوس ها ترخیص و وارد تهران شده و در نوروز امسال رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه شایعه هایی درباره بلیت 120 هزار تومانی این اتوبوس ها گردشگری مطرح شده، اظهار کرد: قیمت بلیت این اتوبوس ها در تفاهم نامه با سرمایه گذار منعقد شده و چنین شایعه ای صحت ندارد، و قیمت گذاری دراین خصوص در حوزه مدیریتی و فعالیتی ما نیست.

* برگزاری جشنواره تفریحی تهران زیبا
عبداالهی با اشاره به برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران در نوروز 96، اظهار کرد: در این ایام جشنواره تفریحی «تهران زیبا» در 22بوستان شاخص در 22 منطقه شهر تهران با هدف احیای بازی های قدیمی و پیش بینی 50 بازی و ورزش برای گروه های مختلف سنی پنجم تا 12فروردین 96 برگزار می شود.
وی برگزاری جشنواره تفریحی «روز طبیعت» در یکهزار بوستان، جشنواره تفریح و ورزشی «تندرستی» در چهار پهنه شهر تهران، جشنواره «پرواز بادبادک ها» در بوستان ولایت، دریاچه شهدای خلیج فارس و برج میلاد را از دیگر برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران در نوروز 96 عنوان کرد.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران با اشاره به پویش «یه عالمه درخت» در راستای توسعه درختکاری اظهار کرد: این پویش از طریق ربات تلگرامی و با مشارکت هنرمندان فعالیت می کند.
عبداللهی با بیان اینکه طرح «هبه» همچون سال های گذشته در نوروز 96نیز اجرا می شود، گفت: در این طرح اجناس و وسایل مازاد خانواده ها جمع آوری و پس از تعمیر به خانود های محروم و نیازمند اهدا خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح «عطر یاس» به مناسب ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در این طرح ویژه برنامه های مختلف و جشن در بوستان ولایت، مجموعه فرهنگی عباس آباد، باغ موزه قصر، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد از روز 29 اسفندماه به مدت دو روز برگزار و سپس از پنجم تا 12 فروردین96 ادامه پیدا می کند. 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران پویش «احترام به آتش نشانان» را از دیگر برنامه های شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: این پویش برای پرهیز از فعلیت های منجر به حادثه در شب چهارشنبه آخر سال و توجه به خطراتی که نوجوانان و جوانان را تهدید می کند، ایجاد و بنرهای اطلاع رسانی آن منتشر شده است.
عبداللهی با اشاره به ویژه برنامه «مادران آسمانی» با هدف تکریم 12هزار مادر شهید ساکن در تهران افزود: این ویژه برنامه 29 اسفندماه همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در تمامی مناطق 22 گانه تهران برگزار می شود. 
معاون شهردار تهران گفت: به مناسبت ایام نوروز جشنواره اقوام در یکی از بوستان های بزرگ شهر تهران برگزار خواهد شد.

* تعطیل نبودن مددسراها و سامانسراها در نوروز 96
عبداللهی با بیان اینکه کمپ ها، مددسراها و سامانسراها در نوروز96 برخلاف سال های گذشته تعطیل نیست، اظهار کرد: با همکاری استانداری و فرمانداری تهران، افرادی که در این مکان ها نگهداری می شوند، همچنان در این مکان می مانند. 
وی با اشاره به ادامه داشتن طرح جمع آوری کارتن خواب ها و متکدیان در سطح شهر تهران گفت: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برای نگهداری و رسیدگی به نیازمندان و نگهداری کارتن خواب ها در ایام نوروز آمادگی دارد.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران افزود: ظرفیت های وابسته به این نهاد از جمله کمپ ها، مراکز پرتو، سامانسرا، مددسرا و مدرسه صبح رویش، 12هزار و 500 نفر ظرفیت دارد که در شرایط خاص ظرفیت این مراکز افزایش پیدا می کند.
عبداللهی به کمک های شهرداری تهران به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست اشاره کرد و اظهار کرد: تاکنون این نهاد برای کودکان مراکز پرتو، تورهای گردشگری برگزار کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

امتیاز دهید