فخیم‌زاده و جیرانی ‌از تهیه‌کننده و فیلمبردار «عقاب‌ها» می‌گویند

به گزارش هنردستان به نقل از باشگاه فیلم تهران، شناخت و نکوداشت علی اکبر مزینانی تهیه‌کننده و فیلمبردار سینما در قالب چهارصد و نودمین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور مهدی فخیم‌زاده، فریدون جیرانی، امیر پوریا و جمعی دیگر از اهالی سینما یکشنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

بسیاری از افراد فعال در سینمای دهه‌های آخر قبل از انقلاب و دهه‌های اول بعد از انقلاب، همچنان در بخش های مختلف تولید فیلم در کشور، فعال هستند اما تهیه‌کننده‌ای که خود مدیر فیلمبرداری نیز بود و دو فیلم بسیار موفق و پرفروش دهه شصت یعنی «عقاب‌ها» و «خواستگاری» را کار کرد، سال هاست که فعالیت نمی‌کند و حتی مدت‌ها کسی از او خبری نداشت.

این سینماگر قدیمی، علی اکبر مزینانی، در این برنامه مورد تجلیل قرار می‌گیرد و به قصد شناخت بهتر او توسط نسل جوان، فریدون جیرانی و مهدی فخیم‌زاده به‌عنوان کارگردانی که پنج فیلم مشترک با مزینانی داشته، درباره او صحبت خواهند کرد.

امیر پوریا منتقد با اشاره به ویژگی های کار مزینانی، بخش‌هایی از فیلم‌های او را نمایش خواهد داد و درباره هر یک از آنها به تاثیراتی که آن زمان در سینمای ایران و مخاطبان آن داشتند، خواهد پرداخت. سینماگران باتجربه دیگری نیز در این مراسم حاضر خواهند بود.

علاقمندان برای حضور در این نشست که برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »