شعرخوانی مهمانان خارجی شعر فجر در نیشابور

هنردستان: مهمانان خارجی دعوت شده به اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر امروز به نیشابور می‌روند تا در محفل شعرخوانی این شهر فرهنگ‌خیز حضور یابند.

به گزارش هنردستان، بر اساس خبر رسیده، شاعران فارسی‌زبانی همچون آنا برزینا از روسیه، مریم عطار از عراق، پروفسور ناجی توماک از ترکیه، احمد شهریار از پاکستان، اکبرزاده مشیر، میرعلی خان سلیم‌اف، فخرالدین قربان‌اف و گلناز طاهریان از کشور تاجیکستان، و سیدسکندر حسینی، محمدسرور مولایی، محمدحسین فیاض، زهرا حسین‌زاده، سیده تکتم حسینی، حمید مبشر، محمدمحسن سعیدی و سیدحکیم بینش از افغانستان که برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر به مشهد رفته‌اند، طی سفری یک‌روزه به نیشابور می‌روند تا علاوه بر بازدید از آرامگاه خیام و عطار، در محفل شعرخوانی با شاعران نیشابوری شرکت کنند.

 

این شاعران در آغاز ورود به شهر نیشابور به قدمگاه حضرت رضا (ع) می‌روند و ساعت ۱۱ تا ۱۵ امروز (۱۶ اسفندماه) از آرامگاه شیخ عطار و خیام بازدید کرده و گشتی در شهر نیشابور می‌زنند، سپس در ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محفل شعرخوانی این شهر شرکت می‌کنند.
اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شامگاه چهارشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۸:۳۰ در تالار نور مشهد برگزار می‌شود و برگزیدگان بخش‌های سه‌گانه ایران و بخش ویژه افغانستان معرفی می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید