بزرگداشت «مسعود معصومی» برگزار می‌شود

هنردستان: مراسم بزرگداشت مسعود معصومی با همکاری انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران و خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش هنردستان، به نقل از روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، بزرگداشت این عکاس پیشکسوت ۲۳ اسفندماه ساعت ۱۸ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران با حضور عکاسان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

 

مسعود معصومی سال ۱۳۱۶ در تهران چشم به جهان گشود و از سال ۱۳۳۴ در سن ۱۸ سالگی با ورود به جمهوری فدرال آلمان تحصیل در رشته فتوژورنالیسم (عکاسی خبری) را در مدرسه دولتی عکاسی مونیخ آغاز کرد. معصومی پس از خاتمه تحصیلات در رشته عکاسی و بازگشت به ایران، به تدریس فتوژورنالیسم در مدرسه عالی مطبوعات و روابط عمومی (دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی) تا پیروزی انقلاب ادامه داد.

شرایط سیاسی و اجتماعی اواخر سال‌های دهه ۴۰ و ۵۰ و محدودیت‌های فعالیت‌های ژورنالیستی و مطبوعاتی معصومی را بر آن داشت تا عکاسی را در عرصه‌ای دیگر تجربه کند و با تجهیز یک استودیوی عکاسی تبلیغاتی و استقرار در کوچه فردانش در خیابان وصال در همکاری با منوچهر انور در زمینه تولید عکس و اسلاید برای مصارف گوناگون تبلیغاتی و صنعتی اقدام کند و به تدریج صفحات تبلیغاتی نشریات، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها عکس‌های معصومی را جایگزین تصویرسازی‌های طراحان گرافیک و کپی عکس‌های عکاسان خارجی کردند.

معصومی با راه‌اندازی استودیو لورکا تا اواسط دهه ۸۰ به فعالیت مستمر در عرصه فعالیت‌های حرفه‌ای در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ادامه داد و از سوی دیگر به آموزش عکاسی در مدارس و دانشکده‌های هنری پرداخت.

معصومی با حمایت از پیشنهاد عملی تاسیس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران در نیمه نخست دهه ۸۰ پیوسته از پشتیبانان این تشکل صنفی بود. معصومی در طی بیش از نیم قرن فعالیت در عرصه‌ی عکاسی کشور بر آن بود تا پیوندی استوار میان معرفت و مردم‌داری و تلاش حرفه‌ای خویش ایجاد کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید