«سایه‌ای که نور شد» به جشنواره‌ فیلم کانادا رسید

هنردستان: «سایه‌ای که نور شد» به بخش مسابقه رسمی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان مونترال راه یافته است.

به گزارش هنردستان، به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن «سایه‌ای که نور شد» آخرین ساخته نازنین سبحان سربندی از تولیدات سال ۲۰۱۶ امورسینمایی کانون است که در بخش مسابقه رسمی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان مونترال به نمایش در خواهد آمد.

 

این اثر درباره‌ یک استاد نمایش سایه‌ای است که در شهربازی مشغول به کار است. او بعد از پایان یک نمایش، متوجه سایه‌اش می‌شود که میل به دنبال کردن او ندارد و می‌خواهد به بازی ادامه دهد. کشمکش بین این ۲ داستان جدیدی را رقم می‌زند.

بیستمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان مونترال FIFEM از ۱۴ تا ۲۲ اسفندماه برابر با ۴ تا ۱۲ مارس ۲۰۱۷ در شهر مونترال کشور کانادا برگزار می‌شود.

این جشنواره چشم‌اندازی از بهترین فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سراسر دنیا است که با هدف تربیت مخاطبان به تماشای مجموعه‌ای از بهترین‌های این ژانر برپا می‌شود و از طریق فهم بصری به آموزش فرهنگ‌ها، سنت‌ها و کسب تجربه‌های جدید از طریق تماشای فیلم‌های خارجی می‌پردازد.

این جشنواره در عین حال به دلیل تقارن جشن بیست سالگی‌اش با اجلاس انیمیشن از ۱۸ تا ۲۲ اسفند از همه کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان دعوت کرده تا با شرکت در کارگاه‌های  آموزشی بتوانند فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بخش مسابقه رسمی را هر روز از ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر تماشا کنند.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با هدف تحریک کنجکاوی نوجوانان نسبت به سینما پس از تماشای هر فیلم و هدایت آنان به سمت تفکر انتقادی و گفتگوی باز و روشن برپا می‌شود.

در همین حال فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم کودکان مونترال ۲۰۱۷ نیز توسط هیاتی متشکل از ۳ داور بزرگسال و ۴ داور نوجوان ۱۲ و ۱۳ ساله ارزیابی می‌شوند.

در بخش فیلم کوتاه در کنار ایران کشورهای بلژیک، فرانسه، برزیل، نیوزلند، کانادا، سوئیس و اسپانیا نیز رقابت می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید