قم خاویار تولید می کند/ پیرمرد ۷۰ ساله ای که مخترع شد

به گزارش هنردستان محمدجواد رحیمی کارگردان و مستندساز از حضور خود با چهار مستند در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» خبر داد.

محمدجواد رحیمی کارگردان عرصه مستند که با چهار اثر خواهان حضور در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» شده است، گفت: چهار مستند «خاویار قم»، «بادگیرهای زمینی»، «روزمرگی های یک محیط بان» و «شیخ خضر» را برای حضور و نمایش در این جشنواره در نظر گرفته ام.

وی افزود: «خاویار قم» درباره مساله اقتصاد مقاومتی و روایتگر فردی به نام احمد برخورداری است که در حوزه پرورش ماهی های خاویاری فعالیت می کند. او با سعی و تلاش فراوان در استان قم با پرورش ماهی، خاویار به دست می آورد.

این مستندساز مطرح کرد: دومین اثرم «بادگیرهای زمینی» هم در قم ساخته شده و روایتگر داستان پیرمردی ۷۰ ساله است که ۴۰ سال سابقه مدیر تولید فنی کارخانه ها را دارد و اختراعی هم به ثبت رسانده است.

رحیمی عنوان کرد: مستند ۲۸ دقیقه‌ای «روزمرگی های یک محیط بان» سومین اثری است که برای جشنواره امسال «عمار» در نظر گرفتم. این اثر با موضوع حیات وحش ساخته شده و با محوریت یک محیط بان به نام احمد بحری تولید شده است.

این مستندساز در پایان اظهار کرد: چهارمین و آخرین اثری که برای این جشنواره درنظر گرفتم «شیخ خضر» نام دارد. این مستند ۳۲ دقیقه ای که در شهر حمص و در روستای ثابتیه ساخته شده است، روایتگر ماجرای زندگی و فعالیت‌های فردی به نام شیخ خضر است که کارهای حزب الله را در سوریه و منطقه حمص پیگیری می‌کند.

نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی ماه ۹۷ در سراسر کشور برگزار می شود.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »