تازه‌های «تهران و شهروندی» در شبکه پنج

به گزارش هنردستان سید مرتضی عمادی درباره فصل جدید برنامه‌هایی که از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج پخش می‌شود توضیحاتی ارایه کرد.

سید مرتضی عمادی مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های تازه این گروه گفت: گروه تهران و شهروندی در ۲ سال اخیر افتتاح شده است که برنامه‌هایی مختص شهر و استان تهران دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های «در شهر»، «در استان»، «تهران ۲۰» و «تهرانگرد» از برنامه‌های اصلی این گروه است و همچنین میان برنامه‌هایی مثل «یک دقیقه تهران» و… هم داریم.  

رویکرد جدید «تهرانگرد»

عمادی با اشاره به تغییر در رویکرد برنامه‌ها عنوان کرد: اخیرا تغییراتی در «تهران ۲۰» داشتیم و زمان پخش هم از سه روز به پنج روز افزایش یافت. برنامه «تهرانگرد» نیز از جمله برنامه‌هایی است که پخش فصل جدید آن آغاز شده و از نظر فرم جذاب و از نظر  محتوا متنوع است. این برنامه مدت زمانی ۲۶ دقیقه‌ای دارد و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰ پخش و جمعه‌ها تکرار می‌شود.

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه تهران با اشاره به تغییرات فصل جدید برنامه عنوان کرد: «تهرانگرد» به تهیه‌کنندگی سجاد مشحون با رویکرد تفریحی، سرگرمی و اطلاع‌رسانی تولید می‌شود. طبیعت‌گردی، شب‌گردی تهران، رویدادهای شهروندی، اخبار تهران در هفته‌ای که گذشت، هفته جاری و آینده، از جمله آیتم‌های برنامه است و بخشی هم برای تعامل با مخاطبان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های این برنامه این است که حداقل به ۲ نقطه تهران در هر قسمت می‌پردازد و حتما در این ۲۶ دقیقه یک طبیعت در جغرافیای استان تهران به تصویر کشیده می‌شود. در آیتم شب‌گردی نیز پتانسیل‌های تفریحی موجود در شب‌های تهران را معرفی می‌کنیم. گاهی به بهانه تهرانگردی سراغ یک شخصیت (فرهنگی، هنری، علمی و…) می‌رویم.

عمادی «تهرانگرد» را منحصر به شهر تهران ندانست و گفت: این برنامه به شهرستان‌های استان تهران هم می‌پردازد که در بخش‌های مختلف این برنامه شاهد این مناطق نیز هستیم.

وی با اشاره به تعامل بیشتر با مخاطبان در فصل جدید تهرانگرد عنوان کرد: ارتباط و تعامل با مخاطب از اهداف این برنامه است و در فصل جدید مخاطبان را شریک تهرانگردی‌های خود می‌کنیم. بواسطه این برنامه «باشگاه مخاطبان تهرانگرد» را راه‌اندازی کرده‌ایم که اکنون پس از پخش پنج قسمت از برنامه بیش از  چهار هزار عضو فعال دارد. همچنین قرار است یک اتوبوس گردشگری با عنوان اتوبوس تهرانگرد فعال شود که اعضای باشگاه مخاطبان تهرانگرد را به بهانه طبیعت‌گردی، تهرانگردی و رویدادهای مختلف با خود همراه کند و خدماتی هم به آن‌ها ارایه شود که همه این‌ها برای تعاملی شدن برنامه است که البته به شکل فصلی این اتوبوس اعضا را با خود همراه  خواهد کرد.

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه تهران ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که «تهرانگرد» به دلیل رویکرد تفریحی که دارد در ایام نوروز هر روز روی آنتن شبکه پنج برود.

پیگیری مشکلات و مسایل در «تهران ۲۰»

عمادی درباره «تهران ۲۰» نیز گفت: در فصل جدید «تهران ۲۰» که تاکنون نه قسمت از آن پخش شده است تاکید داریم مسئولان مربوطه را دعوت کنیم و تا لحظه حضور آن‌ها در برنامه، مساله‌ای را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در «تهران ۲۰» به چالش کشیدن یک مسئول هدف نیست، توضیح داد: برای ما پیگیری کردن و به نتیجه رساندن هدف است به طور مثال ما برنامه «در شهر» را داریم که بیشتر طرح مساله می‌کند و بعد «تهران ۲۰» این مسایل را پیگیری کرده و به نتیجه می‌رساند. بنابراین «در شهر» برنامه‌ای مردم محور و «تهران ۲۰» برنامه ای مسئول محور است که می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند.

عمادی در پایان با اشاره به تولید چند برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب تصریح کرد: میان برنامه «فصل چهلم» را طراحی کرده‌ایم که یک موشن‌گرافی است که در ۲۰ قسمت تولید شده است و هانی اکبری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. همچنین میان برنامه «تهران ۴۰» به تهیه‌کنندگی سید علی ساداتی با رویکرد تحولات پایتخت در  ۴۰ سال اخیر در دست تولید است و به‌زودی روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »