پوسترهای زرکوب «تلألو مطلا» روی دیوار می‌روند

به گزارش هنردستان مراسم گشایش نمایشگاه پوسترهای زرکوب «تلألو مطلا» یکشنبه ۱۶ دی‌ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران برگزار می شود.

 به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در نمایشگاه پوسترهای زرکوب «تلألو مطلا» ۵۰ پوستر نفیس طلاکوب و تکنیک‌های چاپی نفیس دیگر که منقش به اسامی و القاب ائمه معصوم(ع) و آیات قرآنی با نقش‌آفرینی و مشارکت استادان خوشنویسی، تذهیب و نگارگری و عکاسی حوزه هنری اصفهان است، با طراحی و مدیریت هنری احسان و علی جعفرپیشه (بین سال های ۸۷ تا ۹۷) به نمایش گذاشته می‌شود.

احسان جعفرپیشه طراح و گرافیست و مدیر هنری درباره نمایشگاه «تلألو مطلا» گفت: مخاطبان این نمایشگاه هنرمندان و هنرجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های گرافیک، خوشنویسی، تذهیب و تکنیک‌های چاپ است. پوسترهای مطلای ارائه شده در این نمایشگاه به صورت چاپ افست و با بهترین و به روزترین تکنیک‌های چاپی تولید شده‌اند و بسته به نوع و جنس کار که خط باشد یا تذهیب و عکس، همه موارد اختصاصی برای آن پوستر سفارش و تولید شده که نهایت منجر به چاپ پوستر شده است.

وی با اشاره به نقش استادان در تولید این پوسترها افزود: از تمامی استادانی که از هنر آنان در تولید این آثار بهره برده‌ایم دعوت شده است تا در افتتاح این نمایشگاه حضور داشته باشند.

به گفته جعفرپیشه، این آثار با مشارکت و نقش‌آفرینی استادان رشته خوشنویسی همچون علی شیرازی، جواد بختیاری، اسرافیل شیرچی، سید محمد حسینی‌موحد، غلامرضا وکیلی، علی فرزانه، امید گنجعلی، سیدرسول آقامیری، محسن بهارزاده، مهدی برهانیان، مهدی قربانی، در رشته نگارگری و تذهیب مجید صادق‌زاده، رضا بدرالسماء، روح الله‌ اسحاق‌زاده، سید مسعود آقامیری، نسیم سوفسطایی، فرزانه جعفری و در رشته عکاسی سعید محمودی ازناوه، امیر حسامی‌نژاد، ابراهیم سلـیمانی، محمد نوروزی، محمد خیاطی، سید محمد زاهدی تولید شده‌اند.

مراسم گشایش این نمایشگاه روز یکشنبه ۱۶ دی‌ماه ساعت ۱۵ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران، واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »