وزارت ارتباطات علاقه‌مند به واگذاری جشنواره کودک آنلاین است

به گزارش هنردستان دبیر جشنواره کودک آنلاین بیان کرد وزارت ارتباطات علاقه‌مند به واگذاری این جشنواره برای برگزاری مردمی آن است.

 نشست رسانه ای جشنواره کودک آنلاین با حضور سید جمال هادیان دبیر این جشنواره صبح امروز سه شنبه ۱۸ دی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدجمال هادیان با اشاره به اینکه متولی برگزاری این جشنواره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا شرایط لازم برای تولید محتوا در فضای مجازی را فراهم کنیم. بر اساس آمار بیش از ۸۰ درصد از محتوایی که کودکان و نوجوانان استفاده می کنند نه مناسب سن و نه مناسب فرهنگ ما است، این در حالی است که کمتر از ۲۰ درصد از تولیدات داخلی محتوای مورد استفاده کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: این رویداد از ایده های ناب در حوزه تولید محتوا برای کودک و نوجوان حمایت می کند و در صورت تایید ایده های ارائه شده به دبیرخانه، تا ۲۰ ایده برای تامین محتوای وب سری در نظر گرفته شده است که همه شرایط لازم برای اجرایی شدن این ایده ها از سوی جشنواره فراهم می شود.

دبیر جشنواره کودک آنلاین با اشاره به اینکه تا امروز حمایت از ۲۰ ایده از سوی جشنواره اعلام شده است، توضیح داد: با توجه به اینکه تعداد حامیان ایده ها از ظرفیت ما بیشتر شده است، این امکان وجود دارد که از ۵۰ ایده نیز حمایت کنیم.

هادیان با اشاره به بخش داوری ایده در این جشنواره گفت: هنرمندانی چون حدیث غلامی، مهدی حجوانی، علی درخشی، بنفشه بدیعی، امیرحسین اکرمی، بزرگمهر حسین پور اشاره کرد.

وی تاکید کرد: هنرمندانی چون آرش صافی، بیژن میرباقری، بهتاش صناعی ها، محمد نجاریان، مجید برزگر، مجید شیخ انصاری و جعفر صانعی مقدم داوران این بخش هستند.

دبیر جشنواره کودک آنلاین در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: برگزاری جشنواره کودک آنلاین ایده است که در وزات ارتباطات شکل گرفته اما کسانی که به عنوان حامی در این جشنواره حضور دارند، از این وزارتخانه نیستند.

هادیان درباره آثار ارائه شده به دبیرخانه توضیح داد که بخش اعظم ایده ها و فیلم های کوتاه ارسال شده انیمیشن است و این مساله بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه شرکت کننده ۱۱ ساله نیز به دبیرخانه اثر ارسال کرده است، تاکید کرد: محدودیتی برای نوع و موضوع ایده ها وجود ندارد اما تنها ظرفیت بازی های رایانه ای و موسیقی را نداشته است.

هادیان در پایان گفت: برای هر ایده پذیرفته شده، ۳۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »