هفته فیلم کودک ایران و سوریه آغاز به کار کرد

هنردستان: دمشق ـ نخستین هفته فیلم کودک ایران و سوریه با شعار «مقاومت، همدلی، آینده ای روشن» طی مراسمی در تالار الکندی شهر دمشق آغاز به کار کرد.

به گزارش هنردستان، این هفته فیلم به اهتمام سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و نیز سازمان سینمایی سوریه برگزار می شود.

 

مدیر دفاتر نمایندگی سازمان صداوسیما در سوریه و لبنان، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه، همچنین رئیس سازمان سینمایی سوریه، ولید درویش عضو مجلس ملی سوریه، جمعی از علاقمندان به سینمای ایران و گروهی از دانش آموزان و آموزگاران در مراسم گشایش این هفته فیلم حضور پیدا کردند.

سعید غفاری مدیر دفاتر سازمان صداوسیما در سوریه و لبنان در خصوص اهداف برگزاری این برنامه فرهنگی خاطرنشان کرد: هدف محوری ما تعمیق فرهنگ مقاومت، همدلی و نگاه به آینده روشن است همین طور که در شعار این هفته فیلم آمده است.

 

 

مصطفی نجاریان رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه هم تصریح کرد: کودکان و نوجوانان، آینده سازان جوامع هستند، از این جهت برنامه ریزی برای نسل کودکان و نوجوانان ضروری است چرا که آینده جوامع و آینده زندگی ما به دست همین نسل ترسیم خواهد شد.

بنابر این گزارش، در این هفته فیلم آثار مختلف پویا نمایی از ایران و سوریه به صورت یک روز در میان، به نمایش در می آید.

 

 

مراد شاهین رئیس سازمان سینمایی سوریه هم در خصوص این برنامه فرهنگی اظهارداشت: درصدد هستیم تا نسل کودکان و نوجوانان را براساس فرهنگ مقاومت تربیت کنیم تا جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی بیگانگان مصون سازیم، کودکان امروز، مردان و زنان آینده جامعه هستند، مردمانی آگاه و روشن که هرگز در دام تبلیغات نمی افتند.

لازم به ذکر است، در پایان این برنامه فرهنگی مشترک، کودکان و نوجوانان سوری برداشتهای خود را از فیلم های اکران شده به صورت نقاشی به تصویر خواهند کشید و سه ماه آینده در مراسمی با اهدای جوایزی از بهترین آثار تقدیر خواهد شد.

همچنین قرار است در مراسم اختتامیه هفته فیلم از تندیس همدلی کودکان ایرانی و سوری رونمایی شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید