سرقت شیرسنگی در چهارمحال و بختیاری

هنردستان: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از سرقت یک شیر سنگی در منطقه گردشگری پیرغار این استان خبر داد.

به گزارش هنردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری این استان، مصطفی هادیپور با اعلام این خبر افزود: طی سرکشی نیروهای یگان حفاظت این اداره کل از کانون گردشگری پیر غار مشخص شد یک پیکره شیر سنگی که در محل ورودی این کانون نصب شده بود از سوی افراد ناشناس به سرقت رفته است.

 

وی ادامه داد: سرقت این شیر سنگی که متعلق به دوره قاجاریه است از طریق واحد حقوقی این اداره کل در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیر سنگی نماد هویت و شجاعت مردم استان است از دستگاه های متولی درخواست شده است این اداره کل را در خصوص صیانت وحفاظت از اشای تاریخی یاری کنند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از عموم مردم استان تقاضا کرد تا در صورت کسب اطلاعاتی در این خصوص مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان منعکس کنند.
شیرسنگی که در گویش بختیاری به آن بردشیر گفته می شود نماد غیرت و جوانمردی است که بر روی قبور دلاورمردان بختیاری نصب می شد.
منطقه گردشگری پیرغار در 40 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و کتیبه های انقلابیون دوران مشروطه اول و دوم در این کانون، قدمت تاریخی دارد.
انقلابیون مشروطه خواه هنگام فتح تهران در این مکان گردآمدند و کتیبه آن شهرت تاریخی سیاسی دارد. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

امتیاز دهید