ارشاد 500 میلیارد تومان به اصحاب فرهنگ و هنر کمک کرده است

هنردستان: وزیر ارشاد می‌گوید: سال 96 باید سال جهش و توسعه فرهنگی و دستیابی به وعده‌هایی که دولت در ابتدای آغاز به کار خود اعلام کرده بود؛ باشد.

 به گزارش هنردستان، سیدرضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) صبح امروز (چهارشنبه 18 اسفند ماه) در جمع خبرنگاران در حیاط هیات دولت گفت: ما در سال 95 سه حرکت اصلی را برنامه‌ریزی و پیگیری کردیم. اولین حرکت ایجاد یک فضای ثبات و آرامش در فضای فرهنگی بود تا هنرمندان بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند. زیرا فضای فرهنگی؛ فضایی ایجابی است نه سلبی. نباید فضای فرهنگی تبدیل به محیطی مناقشه‌آمیز و درگیری شود. ما هم تلاش کردیم در بخش‌های مختلف ادبیات خود را به سمت ادبیات همدلی سوق بدهیم.

 

صالحی امیری ادامه داد: نکته دوم بحث نشاط اجتماعی و فرهنگی است. جامعه نیازمند محصولات خوبی فرهنگی است و ما باید تلاش کنیم مصرف فرهنگی در جامعه افزایش پیدا کند و در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته شده است. نکته سوم هم توجه به اقتصاد مقاومتی بود. ما تلاش کردیم گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی را در سطح فرهنگ و گستره ملی پیگیری کنیم. در همه استان‌ها تلاش کردیم برنامه‌ها به شکلی اجرا شود که مردم احساس نیاز به اقتصاد مقاومتی پیدا کنند نه اینکه اقتصاد مقاومتی به شکل دستوری اجرا شود.

وی درباره سیاست‌های حمایتی از اهل فرهنگ و هنر نیز گفت: ما تلاش کردیم در این راستا حمایت مادی و معنوی از اهالی فرهنگ و هنر داشته باشیم. سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان در قالب کمک و یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر در بخش‌هایی همچون رسانه‌ها، مطبوعات، فعالیت‌های قرآنی، مساجد، کتاب، شعر داشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده وزارت ارشاد نیز گفت: در کنگره دو روزه‌ای که با حضور بیش از 750 نفر از مدیران وزارت ارشاد در حال برگزاری است، سیاست‌های خود را در سال 96 تبیین و اعلام کرده‌ایم. این سیاست‌ها در 28 محور آماده و به مدیران اعلام شده است. سال 96 باید سال جهش و توسعه فرهنگی و دستیابی به وعده‌هایی که دولت در ابتدای آغاز به کار خود اعلام کرده بود، باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

امتیاز دهید