ایوبی: زمانی به سینما آمدم که تصور می‌شد کار سینما تمام شده‌است

هنردستان: حجت‌الله ایوبی بعد از رفتنش از سازمان سینمایی گفت: زمانی به سینما آمدم که بحران مخاطب در این حوزه به اوج رسیده بود، سالن‌های سینمایی رو به تعطیلی بودند و با بحران هویت در فیلم مستند مواجه بودیم.

به گزارش هنردستان؛ حجت‌الله ایوبی؛ صبح امروز (چهارشنبه 18 اسفند ماه) در کنگره مدیران وزارت ارشاد گفت: نمایش همزمان فیلم‌های سینمایی به‌طور همزمان در تهران و شهرستان‌های سراسر کشور ازجمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در عرصه سینمایی کشور است. سینما نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی و هنری کشور دارد و توجه به آن ضروری است.

 

وی ادامه داد: روزی که مسوولیت این سازمان را پذیرفتم، اصناف مختلف این حوزه ازجمله خانه سنیما با مشکلات بسیاری مواجه بودند و با تعطیلی سینماها روبرو بودیم به گونه‌ای که تصور می‌شد کار سینما تمام شده است.

ایوبی درعین حال تصریح کرد: بحران مخاطب در این حوزه به اوج رسیده بود، سالن‌های سینمایی رو به تعطیلی بودند و با بحران هویت در فیلم مستند مواجه بودیم.

رئیس سابق سازمان سینمایی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید سینماها دیجیتالی شدند و توجه جوانان به این عرصه به اوج خود رسید.

وی افزود: امروز شاهد موج بازگشایی سینماها، ساخت ١٢٠ سالن سینمایی در دست اقدام، تحول در زیرساخت‌ها و… هستیم.

ایوبی ادامه داد: آشتی مردم با سینما در دولت تدبیر و امید به وجود آمد، طرح سینما سلام در این دوره شکل گرفت و شاهد موج زیادی از استقبال مردم از سالن‌های سینمایی بودیم.

وی با اشاره به حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی افزود: این بنیاد دارای کارنامه درخشانی است، در گذشته تعداد حمایت از فیلم‌ها اندک بود ولی در این  دره بیش از ٦٠ فیلم سینمایی فاخر با حمایت دولت ساخته شد.

ایوبی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای این سازمان در دولت تدبیر و امید گفت: در این دوره خانه سینما دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

امتیاز دهید