آثار عکس تقی هنرزاد منتشر شد

هنردستان: کتاب “پاییز نگار” آثار عکس تقی هنرزاد منتشر شد.

 

به گزارش هنردستان، کتاب “پاییز نگار” آثار عکس تقی هنرزاد، با نوشته هایی از مریم روشن فکر در منتشر شد.

 

تقی هنرزاد متولد 1341 و دانش‌آموخته رشته طراحی صنعتی‌ است و در صنعت تجهیزات پزشکی به فعالیت حرفه‌ای مشغول می‌باشد و سال‌هاست که عشق خود به طبیعت را با عکاسی به منصه ظهور می‌رساند و سعی می‌کند با عکاسی به آن ” من” که پخش و پراکنده و گریزپاست، مجالی برای گردهمایی بدهد.

 

آثار این کتاب حاصل چهار سال عکاسی مداوم در دل طبیعت و پیگیری روند زوال برگ‌هاست. این مجموعه شامل تصاویر آبستره‌ای ا‌ست که با دقت در آن می‌توان از نوع بافت، برگ بودن آن را تشخیص داد.

 

مریم روشن فکر درباره این کتاب نوشته است: این مجموعه از برگ‌های پاییزی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف تهیه شده که هرکدام دارای جلوه‌های بصری مختص به خود هستند. نحوه عکاسی از جزئیات این برگ‌ها به صورت عکاسی ماکروگرافی با استفاده از میکروسکوپ مخصوص و نوردهی ویژه بوده است.

 

آثار تقی هنرزاد از دو جنبه دارای ارزش هستند، یک: از منظر موفقیت هنرمند در برقراری ارتباط بین فرد خود و جهان پیرامونش و ارائه آن به صورت بازتابی از هنر.

 

دوم: نمایش آثاری که با تکنیکی خلق شده‌اند که از اصل متعلق به حوزه عکاسی علمی است و این خود می‌تواند در جهان بی در و پیکر نمایش عکس در ایران معاصر، که دچار آفت تک صدایی شده است، نشانه‌ای از صداهای دیگری باشد، که به قطع، شنیده شدن آن، باعث رونق بخشی به جامعه عکاسی معاصر ایران خواهد بود.”

 

این کتاب را نشر اشجع منتشر کرده است.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید