نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در چهار استان کشور

هنردستان: نمایشگاه‌های کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی طی روزهای 19 و 20 اسفندماه در چهار استان لرستان، ایلام، مرکزی و همدان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار ارائه شده به این نمایشگاه ها مراجعه کنند.

 

به گزارش هنردستان، در سال جاری تا کنون 20 نمایشگاه و جشنواره مد و لباس در استان‌های مختلف کشور و 14 نمایشگاه در استان‌ها به شکل همزمان با جشنواره مد و لباس فجر برگزار شده که به گفته علی اصغر زیلایی مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور این آمار تا پایان سال به 52 نمایشگاه و جشنواره خواهد رسید و در این میان این رویداد در چهار استان لرستان، ایلام، مرکزی و همدان همچنان دایر است و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از آثار ارائه شده به این نمایشگاه‌ها مراجعه کنند.  

 

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در لرستان

اولین جشنواره استانی و نمایشگاه ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی که با هدف معرفی البسه ایرانی و اسلامی و تقویت ایده‌ها و نگاه‌های بومی و محلی در طراحی لباس متناسب با فرهنگ اسلامی و با حمایت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری این اداره کل، بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی و کانون هنرهای آیینی و سنتی استان لرستان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد از 14 اسفندماه آغاز به کار کرده و تا نوزدهم اسفند میزبان علاقمندان است.

 

در بخش نمایشگاهی این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد و نگارخانه‌های شهید هژبر و سرو این مجتمع  در حال  برگزاری است تعداد 20 اثر از لباس‌های محلی استان‌های گیلان، کرمان، فارس، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان به نمایش گذاشته شده و همچنین تعداد 15 غرفه تخصصی در زمینه مد و لباس ایرانی و اسلامی جهت بازدید علاقه‌مندان دایر است.

 

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در ایلام

همچنین سومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی استان ایلام و پنجاه و یکمین نمایشگاه کشوری مدلباس از 14 اسفندماه در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام در حال برگزاری است.

 

این جشنواره را – که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری معاونت امور هنری وزارت ارشاد و مشارکت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار شده- می‌توان در شش بخش اصلی و دو بخش ویژه شامل مانتو مجلسی، مانتو اجتماع، لباس بچگانه، لباس مردانه، لباس محلی، طراحی لباس (طراحی دستی یا نرم افزاری)، طراح و تولید چادر و متعلقات عفاف و حجاب و طراحی و دوخت لباس ایرانی، اسلامی معرفی کرد.

نمایشگاه مد و لباس استان مرکزی

سومین جشنواره استانی و سی‌امین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی نیز که  از 15 اسفندماه در فرهنگسرای آیینه اراک در حال برگزاری است در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان است.

 

برگزاری سه کارگاه آموزشی ویژه مد لباس، برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان بنیاد ملی مد لباس، معرفی پایان‌نامه و کتب تالیف شده در حوزه حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه آثار برگزیده، برگزاری گارگاه آموزشی چاپ باتیک و .. از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

 

نمایشگاه مد و لباس استان همدان

بیستمین نمایشگاه کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی از 16 اسفندماه  با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در استان همدان با حضور معاون استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اعضای کارگروه مد و لباس استان و جمعی از فعالان و دست اندرکاران این عرصه در مجتمع فرهنگی شهید آوینی شهر همدان در حال برگزاری است.

 

این نمایشگاه که دومین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی استان همدان است، بخش‌های مسابقه طراحی لباس، نمایش آثار و نشست های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات تخصصی حوزه مد و لباس را شامل می‌شود.

 

در این نمایشگاه که با هدف توسعه فعالیت های مد و لباس اسلامی ایرانی در کشور راه اندازی شده است 30 اثر فاخر در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

این نمایشگاه با هدف ارائه آثار منتخب تا 20 اسفندماه در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برقرار است.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید