احمد عزیزی در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد

هنردستان: احمد عزیزی شاعر اهل بیت‌ (ع) در قطعه هنرمندان باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

 

به گزارش هنردستان، مراسم تشییع پیکر احمد عزیزی شاعر اهل‌بیت (ع) با حضور هنرمندان و مردم کرمانشاه، امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند) برگزار و پیکر او در قطعه هنرمندان باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

 

آیت‌الله علماء نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر احمد عزیزی نماز خواند و پس از خواندن پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این شاعر آیینی،  پیکر او در در قطعه هنرمندان باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

 

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و شاعرانی همچون علیرضا قزوه، بیژن ارژن و جواد محقق در این مراسم حضور داشتند.

 

احمد عزیزی؛ شاعر اهل بیت(ع)؛ روز شانزدهم اسفندماه پس از حدود 9 سالی که در اغما به سر می‌برد، در سن 58 سالگی درگذشت.

 

احمد عزیزی در چهارم دی ۱۳۳۷ در سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه به دنیا آمد. در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابان‌ها به خوبی فرا گرفت. «کفش‌های مکاشفه» ۱۳۶۷، «شرجی آواز» ۱۳۶۸، «خاب‌نامه و باغ تناسخ» ۱۳۷۱، «ترجمه زخم» ۱۳۷۰، «باران پروانه» ۱۳۷۱، «رودخانه رؤیا» ۱۳۷۱، «ملکوت تکلم»، «سیل گل سرخ» ۱۳۵۲ از جمله آثار احمد عزیزی است.

 

این شاعر و مداح اهل بیت(ع) از ۱۵ اسفندماه ۸۶ به دلیل کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی به کما رفت و از همان زمان تاکنون در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار داشت.

احمد عزیزی ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۸۶  به اغما رفت و در بخش ICU بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری شد و بعد از ۹ سال تحمل درد و رنج سرانجام روز ۱۶ اسفند دار فانی را وداع گفت.

 

 

منبع: ایلنا

امتیاز دهید