جشنواره ملی فیلم حسنات به کار خود پایان داد

هنردستان: رسول صدرعاملی گفت: جشنواره ملی فیلم حسنات تلاش کرده است در طول شش دوره سپری‌شده در جهت استعدادیابی و شناخت فیلم‌سازان جوان و معرفی آن‌ها به عرصه فیلم‌سازان حرفه‌ای حرکت کند و در این مسیر موفق بوده است.

به گزارش هنردستان، ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان شامگاه چهارشنبه 18 اسفند با حضور هنرمندان جوان دیروز و موی‌سپیدان امروز و جوانان پرانرژی کار خود را به پایان رساند.

 

رسول صدرعاملی در این مراسم با اشاره به روزهای گذشته در جشنواره اظهار کرد: در طی این چند روز از بین سه‌هزار فیلم، 127 فیلم ساز انتخاب شدند و داوران در اصفهان فیلم ها را دیدند و به بحث و گفت و گو پرداختند و با نظرات یکدیگر آشنا شدند. شرایطی ایجاد شد که جوانان به رویاهای خود جدی تر فکر کنند و مسئولان نیز نسبت به ابن رویاها احساس مسئولیت کنند. 

دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات ادامه داد: جشنواره ملی فیلم حسنات تلاش کرده است در طول شش دوره سپری‌شده در جهت استعدادیابی و شناخت فیلم سازان جوان و معرفی آنها به عرصه فیلم سازی حرفه ای حرکت کند و در این مسیر موفق بوده است. این جشنواره قرار است که بومی و اصفهانی باقی بماند اما جهانی فکر کند.

وی افزود: جشنواره ششم به پایان رسید و من فکر می کنم جشنواره هفتم چگونه خواهد بود. اتفاقی که در این شش دوره افتاد چیزی جز نیکوکاری نبوده است و امیدواریم دوره هفتم نیز باشکوه تر برگزار شود.

همچنین علیرضا رضاداد با گرامیداشت یاد و خاطره زاون قوکاسیان اظهار کرد: پیش از قرائت پیام وزیر، خوشحالی خودم را برای آغاز کار جشنواره کودک و نوجوان ابراز می کنم و امیدوارم بار دیگر جشنواره خاطره انگیزی بعد از تعطیلات عید فطر داشته باشیم.

دبیر بین المللی جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیام سید رضا صالحی امیری  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواند و از زبان او گفت: مشارکت پرشور جوانان ایران اسلامی در برپایی فعالیت‌های هنری و جشنواره‌ای، نشانه امیدبخش به‌کارگیری صحیح استعدادهایی است که قرار است آینده روشن این سرزمین را رقم بزنند. در این راستا، جشنواره‌ای که مشی و چشم‌اندازش مبتنی بر نیکوکاری و انسان‌دوستی‌ است، قطعا این پتانسیل بالقوه را دارد که به عنوان یک الگو در جشنواره‌های سینمایی این سرزمین، بدرخشد و جریان‌سازی کند. بتواند اخلاق‌مداری را ترویج دهد و با ترویج رفتار دینی و اخلاق حسنه برای رستگاری انسان‌ها در آخرت، گام‌های محکمی را بردارد؛  و این کلام امیرالمومنین است که : طوبی لِمَن أحسَنَ إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ/ خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد…

در ادامه این پیام آمده است: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، تجمیع نگاه‌های نیکوکارانه و خیرخواهانه‌ است. رویداد هنری منحصربه‌فردی که دغدغه دیرین بانیانش حسنات و نیکوکاری است و در بطن آن هم از خیرین و نیکوکاران قدردانی می‌شود و هم حامی هنرمندانی است که برای اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و درباره مهر و نیکوکاری و اعمال حسنه، فیلم می‌سازند.

اینجا، رقابت بیش از هر چیز بر سر اشاعه خیر و برکت و نیکوکاری‌ است و هر کس بهتر به این موضوعات پرداخته باشد، درجه و منزلگاه والاتری به خود اختصاص می‌دهد و این راز موفقیت و تداوم جشنواره حسنات است.

در پایان این پیام که توسط دبیر بین المللی جشنواره کودک خوانده شد آمده بود: امیدوارم ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان که به دبیری یک سینماگر خوشنام و با همکاری پرشور نیروهای مخلص و متعهد دیار فرهنگ‌پرور نصف‌جهان برپا می‌شود، بتواند ضمن دستیابی به اهداف متعالی و خیرخواهانه خود، با شناخت درست از ظرفیت سینماگران جوان و به‌کارگیری این ظرفیت پرانگیزه و منحصر به فرد، نقشی مثبت در روند رو به رشد سینمای کشور ایفا کند و بتواند با استفاده از تجربه‌های سینماگران بادغدغه و مدیران مجرب فرهنگی این مرز و بوم، هر چه زودتر به چشم‌انداز گسترده جهانی دست یابد و با اضافه شدن به جمع جشنواره‌های اثرگذار بین‌المللی کشور، به این آرمان جامه عمل بپوشاند.

                
جوایز ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان به بهترین فیلم در بخش داستانی نسبت خونی به کارگردانی حسین امیری و پدرام پورامیری از کرمان، بهترین فیلم در بخش مستند راه بی عبور به کارگردانی محمدرضا حافظی از خرم آباد، بهترین فیلم بخش پویانمایی پیراکانتا به کارگردانی نگار حلیمی از تهران و بهترین فیلم نامه فیلم ناسور اثر مجتبی حیدری، جبار اجاقلو اهدا شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

امتیاز دهید