سراغ قصه‌هایی می‌روم که گلویم را بفشارند/ پایان نگارش یک فیلمنامه

هنردستان: پوریا آذربایجانی نویسنده و کارگردان سینما درباره فیلمنامه‌های جدیدی که در دست نگارش و ساخت دارد، توضیح داد.

به گزارش هنردستان، پوریا آذربایجانی کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: به تازگی نگارش فیلمنامه «سرخی غمناک دی ماه» را به پایان رسانده ام که یک موضوع اجتماعی دارد و تمام قصه آن در مرکز شهر تهران روایت می شود. ما در حال حاضر مشغول انجام مقدمات تولید این اثر هستیم و از همین رو با چند تهیه کننده صحبت کرده ایم تا بتوانیم در سال آینده این اثر را تولید کنیم.

 

کارگردان «اروند» افزود: بهترین زمان تولید این اثر در زمستان است اما با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه می گذرد به نظرم بهتر است در آبان و آذرماه شروع به فیلمبرداری «سرخی غمناک دی ماه» کنیم تا بعد از ۵۰ جلسه ضبط آن به پایان برسد.

آذربایجانی با اشاره به اثر دیگرش با عنوان «جشن دلتنگی» عنوان کرد: نگارش این فیلمنامه را هم با همکاری مونا سرتوه به پایان رسانده ایم. این اثر درباره شبکه های اجتماعی است و منتطریم ببینیم چه شرایطی برای تولید این ۲ اثر به وجود می آید البته فکر می کنم شرایط برای تولید «سرخی غمناک دی ماه» فراهم تر است.

این کارگردان ادامه داد: من اصولا سراغ قصه هایی می روم که خودم بیشتر با آنها درگیر باشم، جزو دغدغه های ذهنی من باشد و به تعبیری بیشتر گلویم را فشار دهد، از همین رو به نظرم این ۲ فیلمنامه این ویژگی را دارند و با موضوعات و مسایل این روزهای ما سنخیت دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه گفته می شود فیلمنامه فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه ای را او نوشته است، اظهار کرد: فیلمنامه «آذر» ربطی به من ندارد، ماجرا از این قرار است که من فیلمنامه ای با عنوان «بندر تهران» را نوشته و آن را به نیکی کریمی تهیه کننده «آذر» واگذار کرده بودم، اما پس از چندی یک گروه جدید فیلمنامه جدیدی با عنوان «آذر» را نوشتند. بنابراین فیلمنامه «آذر» به آن فیلمنامه که من نوشته بودم هیچ ربطی ندارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید