«بچه‌های خاص خانه خانم پریگرین» منتشر شد

هنردستان: کتاب «بچه‌های خاص خانه خانم پریگرین» نوشته رنسام ریگز با ترجمه پیمان اسماعیلیان راهی بازار شد.

به گزارش هنردستان، در معرفی این کتاب عنوان شده است: «بچه‌های خاص خانه‌ خانم پریگرین» داستانی فانتزی است که با عکس‌های قدیمیِ به‌یادماندنی مصور شده و  بزرگسالان، نوجوانان و تمام کسانی که از داستانی ماجراجویانه در دل اوهام و ابهام لذت می‌برند مخاطبان آن هستند.

 

این کتاب داستان پسری است که در پی یک تراژدی خانوادگی سرنخ‌هایی را دنبال می‌کند که او را به یتیم‌خانه‌ای در ولز می رساند تا به گذشته عجیب و غریب پدربزرگش پی ببرد. بخشی از داستان از طریق عکس‌های سیاه و سفید کتاب ​روایت می‌شود.

رنسام ریگز، نویسنده و فیلم‌ساز آمریکایی، به واسطه فیلمی که تیم برتون از این کتابش ساخته، شناخته شده است. ریگز متولد مریلند در سال ۱۹۷۱ است. او تحصیلات عالی خود را در رشته ادبیات انگلیسی در کالج کنیون و تحصیلات سینمایی خود را در رشته کارگردانی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گذرانده است. همسر ریگز طاهره مافی نویسنده ایرانی آمریکایی است که بیشتر در نیویورک تایمز می‌نویسد و با نشر کتاب «سانتا، مونیکا و کالیفرنیا» شناخته شده است.

با این همه رنسام ریگز را بیشتر نویسنده داستان‌های فانتزی کودکان و نوجوانان می‌دانند. پیش‌تر کتاب «صحبت کردن تصاویر» اثر او همراه با کتاب «شرلوک هلمز بزرگترین کارآگاه جهان» نیز در همین زمینه منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب «بچه‌های خاص خانه‌ خانم پریگرین» آمده است: «فاجعه‌ای خانوادگی باعث می‌شود که جیکوب ۱۶ ساله برای یافتن خاستگاه پدربزرگ ‌مرحومش به جزیره‌ای پرت و دورافتاده در سواحل ولز برود.

 خانه‌ متروک و خروبه‌ بچه‌های خانم پریگرین در همین جزیره‌ است.

 جیکوب به زودی می‌فهمد که بچه‌های خانم پریگرین چیزی بیشتر از خاص بوده‌اند، شاید لغت «خطرناک» برای آنان مناسب‌تر باشد، شاید قرنطینه کردن آنها در آن جزیره ی دورافتاده به صلاح همه بوده است و شاید آنها هرچند که غیرممکن به نظر می‌رسد، هنوز زنده باشند…»

«بچه‌های خاص خانه‌ خانم پرگرین» با ترجمه پیمان اسماعیلیان در انتشارات پیدایش راهی بازار شده است.

این کتاب جلد اول سه‌گانه فانتزی رنسام ریگز است که پیش‌تر با عنوان «بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه خانم پرگرین» با ترجمه شبنم سعادت در نشر پریان که کپی‌رایت این اثر را از ناشر آمریکایی آن خریداری کرده است، راهی بازار شده بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید