ریچارد لینک‌لیتر به شرلی مک لین جایزه داد/ نامزدی اپرا وینفری

هنردستان: در مراسم جوایز فیلم تگزاس ریچارد لینک‌لیتر به شرلی مک‌لین جایزه یک عمر دستاورد هنری را اهدا کرد.

به گزارش هنردستان، به نقل از هالیوود ریپورتر، جوایز فیلم تگزاس در انجمن فیلم آستین برندگان خود را شناخت و از شرلی مک‌لین بازیگر کهنه‌کار هالیوودی و برنده جایزه اسکار با اهدای دستاورد یک عمر تقدیر کرد.

 

ریچارد لینک لیتر کارگردان نامدار فیلم‌هایی چون «پسربچگی» و سه گانه «پیش از …»  که بنیانگذار انجمن فیلم آستین است این جایزه را به بازیگر سالخورده اهدا کرد.

این جایزه به چهره‌های سینمایی اهدا می‌شود که از این انجمن حمایت کرده و یا موجب ارتقای سینمای تگزاس شده‌ باشند.

تای شریدان بازیگر و سارا گرین تهیه‌کننده فیلم‌های تگزاسی از جمله فیلم «ترانه به ترانه» ترنس مالیک که در این مراسم برای اولین بار اکران شد و نیز تهیه کنده «درخت دروغ» از جمله دریافت کنندگان این جایزه بودند. جف نیکولز کارگردان‌ «لاوینگ» و هکتور گالان مستندساز نیز در این مراسم تجلیل شدند.

هکتور گالان در این مراسم به مسایل سیاسی جاری اشاره کرد و گفت بسیاری از اعضای جوامع لاتین نگران هستند که با این سیاست‌ها از خانواده‌هایشان جدا شوند. وی گفت: وظیفه فیلمساز است تا با بیان داستان‌های آنها، حقیقت را بیان کند و به گوش دیگران برساند.

در این مراسم از دو چهره فقید دبی رینولدز و بیل پکستون که هر دو تگزاسی بودند نیز تجلیل شد.

در تقدیر از پکستون پیام‌هایی از بازیگران کوین بیکان که با پکستون در فیلم «آپولو ۱۳» هم‌بازی بود و پیام تام کروز که با پکستون در «لبه فردا» محصول ۲۰۱۴ بازی کرده بود، خوانده شد.

در این مراسم شرلی مک‌لین، اپرا وینفری را برای ریاست این انجمن نامزد کرد.  

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید