برگزیدگان جشنواره بازی‌های رایانه‌ای شناخته شدند

هنردستان: ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به پایان رسید و شتاب در شهر ۲ به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

به گزارش هنردستان، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در برج میلاد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

 

متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران که برای دومین‌ بار به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شده بود، با اشاره‌ به رکوردشکنی تعداد آثار ارسالی به ششمین دوره جشنواره گفت: امسال ۲۰۶ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد چشم‌گیر، راوی دو مسئله‌ مهم هستند: اول آن که بازی‌سازان، صاحبان اصلی این جشن و جشنواره، به این رخداد بزرگ اعتماد کامل دارند و آن را از آن خود می‌دانند. دیگر آن که با این حجم تولید فاخر داخلی، ما با یکدیگر، پیام مهمی را مخابره می‌کنیم و می‌گوییم که بازی جدی است.

وی در ادامه صحبت‌هایش از ملی شدن جشنواره صحبت کرد و گفت: امسال سعی کردیم جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم که این مهم با کمک نمایندگان محترم مراکز استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. همین‌ جا از نمایندگان فهیم این جریان ملی و بزرگ تشکر می‌کنیم که دست یاری ما را به گرمی فشردند و صدای جشنواره و صنعت بازی‌مان را به دورترین گوشه‌های این سرزمین رساندند.

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در مورد جوایز عملیات و حضور حامیان اصلی و رسانه‌ای افزود: امسال سعی کردیم رویکرد موفق قبلی‌مان در جوایز عملیاتی را به اوج برسانیم. با مجموعه‌هایی مانند ایرانسل، کافه‌بازار، تپسل و آپارات وارد تعاملی سازنده شدیم که منفعت اصلی‌اش برای صاحبان اصلی این جشنواره یعنی بازی‌سازان بزرگ ایران خواهد بود. این مجموعه‌ها به رسم سال گذشته، بسته‌هایی از جوایز عملیاتی تدارک دیدند که به بازی‌سازان و بازی‌های برتر این جشنواره ارائه شود. باشد که این بسته‌های حمایتی، سرعت حرکت چرخ‌های صنعت نوپای ما را بیشتر کند و دست در دست یکدیگر پیدایش هنر-صنعت رسانه‌ای را رقم بزنیم که بعدها بتوانیم با افتخار بگوییم ما در شکل گرفتن تاریخ صنعت بازی ایران نقش داشتیم.

متین ایزدی در ادامه روند داوری را تشریح کرد و گفت: امسال هم سعی کردیم در داوری فرآیندی بسیار شفاف و عادلانه داشته باشیم که بازی‌های برنده از تجمیع امتیازات ۱۳ داور متخصص داخلی و ۱۶ داور متخصص بین‌المللی معرفی شوند. همچون سال گذشته با توافقی رسمی و دوستانه، نماینده‌ کارگروه بازی‌های رایانه‌ای در نظام صنفی، به‌ عنوان ناظر در جلسات داوری حضور پیدا کردند و فرآیند داوری‌مان همچون سال گذشته شفاف و بدون هیچ شائبه‌ای بود.

وی به جایزه ویژه فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: امسال در هیات داوران نگاه ویژه‌ای به بهترین بازی با محتوای فرهنگی داشتیم و با تجمیع نظر متخصصان صنعت، بازی‌ای را شایسته‌ این عنوان دانستیم که بهترین کارکرد را در ارتقای فرهنگ عمومی ایران اسلامی‌مان داشته باشد.

در ادامه مراسم، بازی‌های برتر در بخش‌های مختلف جشنواره سال ۹۵ معرفی شدند.

بهترین بازی سال شتاب در شهر ۲، بهترین بازی ژانر اکشن کیوبنگ، بهترین بازی ژانر اکشن ماجرایی حماسه پادشاهان، بهترین بازی ژانر استراتژی مدیریتی زاراوان، بهترین بازی ژانر ماجرایی شیطان در پایتخت، بهترین بازی سکوبازی خاله قزی دونده، بهترین بازی ژانر ورزشی شتاب در شهر ۲، بهترین بازی ژانر ساده پرواز روح انتخاب شدند.

همچینن غزال بهترین دستاورد فنی به شتاب در شهر ۲ و لوح دیپلم آن مشترکا به بازی‌های زاراوان و پرسیتی اهدا شد. غزال بهترین دستاورد هنری دوبعدی به جوخه آتش و دیپلم آن به بدو دهقان بدو و غزال بهترین دستاورد هنری سه‌بعدی به زاراوان و لوح دیپلم آن به شیطان در پایتخت اهدا شد.

غزال بهترین دستاورد طراحی بازی به انگاره و لوح دیپلم آن مشترکا به نبرد هور و پرواز روح اهدا شد. غزال بهترین دستاورد داستان بازی به شیطان در پایتخت و لوح آن به ۴۱۱۴۸: اپیزود ۴ اهدا شد.

غزال بهترین دستاورد صداسازی (افکت صوتی) به پرسیتی و لوح آن به جوخه آتش و غزال بهترین دستاورد موسیقی بازی به شهرزاد و لوح آن به شدوریسر اهدا شد.

بهترین بازی با محتوای فرهنگی انگاره شناخته شد. غزال بهترین بازینامه (متن) به ساختمان و دیپلم آن به رخداد سیارۀ شَمسُ الهَمایَند اهدا شد. بهترین بازی مردمی نیز کوئیز آف کینگز (Quiz of Kings) شناخته شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید