«میز ادبیات فارسی» در برنامه صبحگاهی شبکه سه راه اندازی شد

به گزارش هنردستان بخش جدید «میز ادبیات فارسی» دغدغه زبان مادری و فرهنگ ایرانی را مطرح می کند و به نقد و واکاوی مشکلاتی که برای زبان و ادبیات فارسی ایجاد شده می پردازد.

به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، ابوالفضل صفری تهیه کننده برنامه «سلام صبح بخیر» گفت: در طراحی اولیه ای که برای این برنامه داشتیم موضوعات مختلفی را مد نظر قرار دادیم از جمله بخش‌های سرگرمی و آسیب های اجتماعی و به طور کلی هر آنچه در زندگی روزمره با آن درگیر هستیم در این برنامه جای دارد.

وی ادامه داد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت زبان و ادبیات فارسی، برنامه «سلام صبح بخیر» با جدیت بیشتری به این موضوع مهم ورود کرد و «میز ادبیات فارسی» را به عنوان رکن اصلی این برنامه در نظر گرفت. تمامی بخش های این برنامه صبحگاهی تابعی از «میز ادبیات فارسی» شده و بحث پاسداشت و در واقع احترام به زبان و ادبیات فارسی را از خودمان شروع کردیم.

صفری اظهار کرد: «میز ادبیات فارسی» در این برنامه به صورت پرونده محور ارائه می شود، بدین معنا که متناسب با روزهای خاص مانند گرامیداشت فردوسی کل برنامه را با محوریت این شخصیت ارائه می دهیم. تمام تلاشمان این بوده است که از همه ظرفیت های زبان فارسی در این برنامه استفاده کنیم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه با هدف تولید برنامه ای جذاب برای مبحث مهمی چون ادبیات فارسی از افراد خبره در حوزهای شعر، نویسندگی و به ویژه طنزپردازان استفاده خواهد شد، ادامه داد: برای ایجاد جذابیت برای مبحث مهمی چون زبان و ادبیات فارسی تمام تلاشمان این بوده که از اساتید بنام در این حوزه استفاده کنیم و این مباحث با جذابیت های تصویری همراه باشد.

فوژان احمدی از سال ۸۵ در برنامه های مختلف تلویزیون مشغول به فعالیت بوده و دانشجوی دکترای ادبیات فارسی است که به عنوان کارشناس مهمان «میز ادبیات فارسی» در برنامه «سلام صبح بخیر» حضور دارد.

برنامه «سلام صبح بخیر» یک مجله صبحگاهی با محوریت حال خوب، موضوعات مختلف اعم از اجتماعی، ورزشی و فرهنگی است که هر روز ساعت ۷ صبح از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

امتیاز دهید