«خاطرات باب دیلن» در بازار کتاب

هنردستان: ترجمه جلد نخست کتاب «خاطرات باب دیلن» برنده جایزه نوبل ادبیات منتشر شد.

به گزارش هنردستان، کتاب «خاطرات باب دیلن: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره» با ترجمه محمدعلی برقعی در ۲۹۵ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان در انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسیده است.

 

در نوشته پشت جلد کتاب درباره باب دیلن می‌خوانیم: باب دیلن را می‌توان برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین ترانه‌سرای نیم قرن اخیر آمریکا دانست که شعر و ترانه، پاره جدانشدنی تاریخ و فرهنگ آن است. این خواننده و شاعر آمریکایی، زبان و صدای تازه‌ای به کالبد بی‌جان موسیقی همه‌پسند دهه شصت آمریکا دمید. ترانه‌های او حاصل تفکر و ذهنیت شخصی‌اش بودند، اما مردم فکر می‌کردند دیلن از اعماق دل آن‌ها می‌خواند. لقب‌هایی مانند «صدای نسل نو» از این رو به او داده شد.

باب دیلن موسیقی فولک را از انحصار عده‌ای خاص که بیشتر به شکل سنتی راجع‌به ملوان‌ها و سربازها می‌خواندند درآورد، سبک فولک-راک را آفرید، آهنگ‌های طولانی را باب کرد و جوانان را به سوی شعر کشاند. علاوه بر موسیقی، در نقاشی، نویسندگی و فیلم‌سازی هم تجربه کسب کرد و در طول زندگی هنری خود توانست افتخارات زیادی از جمله دریافت جوایز اسکار، گلدن گلوب و گرمی را در کارنامه خود ثبت کند.

آکادمی علوم سوئد جایزه نوبل ادبیات را بدان جهت به باب دیلن داد که «از دل سنت ترانه‌سرایی آمریکا، بیان شاعرانه تازه‌ای درآورده است.»

کتاب «خاطرات باب دیلن: وقتی حالت بده کسی سراغت رو نمی‌گیره» با بخش‌های آماده شدن برای اجرا، سرزمین از دست‌رفته، صبحی دوباره، ای رحمت، رود یخ و باب دیلن به روایت تصویر همراه است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید