پیام تبریک وزیر ارشاد برای انتشار کتاب “گروه هنر ملی از آغاز تا پایان؛ 1335- 1357”

هنردستان: مراسم رونمایی از کتاب پژوهشی “گروه هنر ملی از آغاز تا پایان؛ 1335- 1357” به قلم روح الله جعفری در موزه سینمای ایران برگزار شد و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی انتشار این کتاب را تبریک گفت.

 

به گزارش هنردستان، رونمایی از کتاب “گروه هنر ملی از آغاز تا پایان؛ 1335- 1357” به قلم روح الله جعفری که به همت انتشارات افراز منتشر شده است، عصر روز شنبه 21 اسفندماه با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی در موزه سینمای ایران برپا شد. همچنین در این مراسم سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی انتشار این کتاب را تبریک گفت. 

 

متن پیام سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط محمود عزیزی بازیگر و کارگردان تئاتر خوانده شد، به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر روح‌الله جعفری

انتشار کتاب “گروه هنر ملی از آغاز تا پایان” را به شما و اصحاب تئاتر و مدیریت هنری تبریک و شادباش می‌گویم.

 

حوز‌ه‌‌ی هنر و به خصوص تئاتر که یکی از حوزه‌های اصیل و اندیشه‌ساز و متعهدانه‌ هنر است، به رغم کوشش‌های ارزشمند و موثر و مفید گذشته، هنوز آن‌چنان که شایسه و بایسته است از ادبیات غنی و عمیق برخوردار نیست و هنوز در ابتدای این راه هستیم.

 

بخش از یاد‌رفته و به حاشیه رانده‌شده در این گونه آثار، کمبود منابع در زمینه‌ی تاریخ و تجربه‌ عملی و عینیِ هنر در ایران معاصر است که می‌تواند مُقوّم و مبانی پژوهش‌ها و مطالعات ثانویه‌ی بعدی قلمداد شود. 

 

تدوین تاریخ تئاتر ایران در دوره‌ی اخیر، تنها وجهه و محتوای تاریخی ندارد، بلکه زمینه‌سازی برای فهم و درک مشترک و عبرت‌آموزی از انسان‌هایی فرهیخته و متعهد و دردمند به هنر و جامعه است که در این دوران تاریخ‌ساز با ذره ذر‌ه‌ عمر و وجود خویش، کوشش کردند تا تئاتر به نقطه‌ درخشانی که امروز رسیده است، نایل شود. 

 

تدوین تاریخ هنر، تدوین حقیقت عینی و واقعیتِ تجربیِ خاصِ هنرمندانِ ایرانی و اسلامی است که راهِ خاصِ زیستنِ هنری ایرانی را در جهان امروز برای اصحاب هنر و مدیران هنری بازمی‌گشاید. تدوین این کتاب هم به گونه‌ای، تمهید سپاس و تقدیر از این رنج‌های فرهنگی و کوشش‌های هنری در سراسر کشور عزیز ایران اسلامی است.

 

بار دیگر کوشش گران‌قدر جناب‌ عالی را که در دو حوزه‌ی پژوهش علمی و هنر تئاتر صاحب‌نظر و قلم هستید، در انجام این اقدام مهم ارج می‌نهم.

سیدرضا صالحی امیری

کتاب  “گروه هنر ملی از آغاز تا پایان؛ 1335- 1357” اثری پژوهشی است که در دو جلد و در ادامه مجموعه تئاتر ایران در گذر زمان توسط انتشارات افراز منتشر شده است. 

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید