انتشار ۳ کتاب طنز سیاسی ابراهیم رها

هنردستان: کتاب‌های طنز سیاسی «قورمه‌سبزی»، «از اون بالا کفتر می‌آیه» و قطعه عکس۴*۶» از ابراهیم رها منتشر شده است.

به گزارش هنردستان، کتاب «قورمه‌سبزی» نوشته ابراهیم رها در ۱۶۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۵۰۰ تومان در نشر روزنه منتشر شده است. این کتاب با سه بخش: جمعه، آموزش آشپزی و مهمان ناخوانده همراه است.

 

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آدمیزاد است دیگر. باور می‌کنی یک طنزنویس زمانی آموزش آشپزی داده باشد؟! من این کار را کرده‌ام. گمانم در تابستان، پاییز و زمستان ۸۸ قورمه‌سبزی و کوکوسبزی و سبزی پلو آموزش داده باشم! این‌که حاصل کار به هر چیزی مربوط است جز آشپزی دیگر تقصیر من نیست حتی این‌که توی دیس، طنز سیاسی کشیده‌ام و روی میز، طنز سیاسی چیده‌ام هم تقصیر من نیست. خودتان بخوانید متوجه می‌شوید!

 

 

دیگر کتاب منتشرشده این طنزپرداز در نشر یادشده، کتاب طنز «از اون بالا کفتر می‌آیه» است که در ۲۸۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۷۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: فکر می‌کنید از اون بالا کفتر می‌آیه یعنی چه؟ یعنی یک دانه دختر می‌آیه؟! البته بدمان نمی‌آمد اگر می‌آیه اما این‌بار و در این کتاب یعنی یکی بود به اسم احمدی‌نژاد که هشت سال زحماتی کشید و اغلب زحماتش باعث می‌شد بر سر ما مدام از اون بالا کفتر بیآیه و کفترها حین آمدن خرابکاری کنند روی سر ما، زمان و زمین و حتی زیرزمین! «از اون بالا کفتر می‌آیهـ از آن طنزهای سیاسی است که هم به درد تاریخ می‌خورد هم به درد تعلیم در عرضه جغرافیا!

 

 

چاپ سوم کتاب «دو قطعه عکس ۴*۶» ابراهیم رها نیز همراه با تصاویری از بزرگمهر حسین‌پور در ۱۲۴ صفحه به بهای ۹۵۰۰ تومان در انتشارات روزنه منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این کتاب راجع‌به هنر عکاسی نیست!

این کتاب اصلا به عکاسی کاری ندارد. به اسمش توجه نکنید، این همه اسم بی‌ربط توی دنیا هست آن‌وقت شما گیر داده‌اید به اسم این کتاب؟

«دو قطعه عکس ۴*۶» در واقع دو کتاب در یک کتاب است. یعنی شما پول دو تا کتاب را می‌دهید یک کتاب می‌خرید!

جلد دوم «بینوایان» مرحوم ویکتور هوگو و بخش دوم «شهر قصه» مرحوم بیژن مفید یک‌ضرب وارد دوره هشت‌ساله اصلاحات شده و شده «دو قطعه عکس ۴*۶»! این برای اولین‌بار نیست که دو کتاب، در یک کتاب چاپ می‌شود اما برای اولین‌بار است که ژان‌ والژان درباره سعید امامی صحبت می‌کند، باور کنید!

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید