از افتتاح موزه تا ویژه برنامه‌های محوطه تئاتر شهر

هنردستان: ویژه برنامه‌های روز ملی تئاتر با افتتاح موزه عروسکی گروه آران و اجرای 7 گروه نمایش خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش هنردستان، 7 فروردین ماه 1396 که به عنوان روز ملی تئاتر در تقویم کشور ثبت شده با اجرای برنامه‌های ویژه این روز همراه می‌شود.

 

افتتاح موزه عروسک‌های گروه تئاتر آران که سرپرستی آن را بهروز غریب پور بر عهده دارد از دیگر برنامه های این روز خواهد بود که با حضور هنرمندان تئاتر و چهره‌های فرهنگی و هنری کشور برگزار می‌شود.

اجرای برنامه های نمایشی ویژه ایام نوروز در محوطه مجموعه تئاتر شهر از دیگر برنامه های روز ملی تئاتر خواهد بود که با حضور 7 گروه تئاتر آیینی و خیابانی در روز های 6 و 7 فروردین برگزار می‌شود.

محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 11.30 صبح روز 6 فروردین با اجرای گروه مانکن های زنده سیلورمن نوروز را به هموطنان تبریک می‌گوید. ساعت 16 اجرای خیمه شب بازی، ساعت 16.30 اجرای نمایش آیینی اقوام ایرانی و در ساعت 17 اجرای نمایش حاجی فیروز آغاز گر این برنامه‌ها خواهد بود.

از ساعت 17.30 تا 20 نیز 4 اجرای خیابانی شامل نمایش عروسکی سفرنامه و گردشگری، نمایش میرنوروزی، نمایش آئینی کوسه برنشین و حاجی فیروز و نمایش ننه سرما و بابا نوروز در این برگزار می‌شود.

روز 7 فروردین ماه نیز محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 11.30 تا 20 شاهد اجرای نمایش های آیینی حاجی فیروز ، کوسه بر نشین و حاجی فیروز ، خیمه شب بازی ، میرنورزی ، ننه سرما و بابا فیروز و نمایش عروسکی سفرنامه و کردشگری خواهد بود. گروه مانکن های زنده نیز در تمام این مدت اجرای برنامه خواهند داشت.

مجموعه تئاتر شهر در روز 7 فروردین کار خود را با اجرای نمایش شلتر آغاز خواهد کرد. تعدادی از تماشاخانه های خصوصی تهران نیز با اجراهای صحنه ای میزبان عموم تماشاگران خواهند بود.

استان های مختلف نیز با اجرای ویژه برنامه های خیابانی ، آیین های نوروزی و اجرای صحنه‌ای همزمان با روز 7 فروردین آغاز سال نو تئاتر ایران را نوید می‌دهند.

تالار سنگلج از 3 فروردین و تالار هنر از 6 فروردین ماه با اجرای عمومی نمایش‌های خواستگاری و موش تا موش میزبان عموم خانواده‌های تهرانی می‌شوند. بیش از 35 اجرای نمایش کمدی نیز از روز اول فروردین ماه 96 میزبان عموم مخاطبان خواهند بود.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

امتیاز دهید