اعلام نتایج بازبینی چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

هنردستان: دبیر چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس از اعلام نتایج بازبینی این جشنواره خبر داد.

به گزارش هنردستان، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر افزود: از میان 68 طرح رسیده به دبیرخانه جشنواره و انجام بازخوانی و انتخاب 46 طرح جهت بازبینی، فرایند بازبینی توسط هیات بازبین انجام و نتایج مربوطه منتشر شد.

 

وی گفت: از 46 طرح بازبینی شده 10 طرح جهت شرکت در بخش مسابقه، 6 طرح در بخش آیینی سنتی و 2 طرح در بخش جنبی پذیرش شدند.

دبیر جشنواره تئاتر ارس ادامه داد: 18 طرح پذیرفته شده در چهارمین جشنواره از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان است که در ایام تعطیلات نوروز سال 96 به اجرای خیابانی خواهند پرداخت.

نصیری افزود: برخی از طرح‌های پذیرش شده مشروط به اصلاح و اعمال نظرات هیات بازبین شده‌اند و پس از بازبینی مجدد تصمیم قطعی اتخاذ می‌شود.

وی گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌هایی در فراخوان جشنواره از جمله عدم پذیرش طرح‌های ارائه شده به جشنواره های دیگر و توجه ویژه به بخش مسابقه براساس فراخوان طرح‌های موضوعی خوشبختانه در این دوره هم شاهد افزایش تعداد طرح‌ها از 43 طرح در سال گذشته به 68 طرح در سال‌جاری و نیز افزایش طرح‌های ابتکاری و خلاقانه و توجه به موضوعات مرتبط با فراخوان و مباحث مدنظر در توسعه منطقه ارس بودیم.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی انجام یافته مراسم افتتاح جشنواره در روز 7 فروردین مصادف با روز جهانی تئاتر در شهر مرزی جلفا برگزار و گروههای هنری بیش از 50 اجرای خیابانی را درروزهای 7 تا 10 فروردین در این منطقه انجام خواهند داد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

امتیاز دهید