28 هنرمند ایرانی در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل

هنردستان: فریدون فربود، مدیر جشنواره هنر برای صلح خبر داده این روزها برگزیده ای از آثار این جشنواره در مقر اروپایی سازمان ملل متحد به تماشاست.

 

به گزارش هنردستان، به نقل از ایران آرت : بر اساس این خبر جشنواره “هنر برایِ صلح” در اولین دوره‌ حضور خود در حاشیه‌ سی و  چهارمین اجلاس حقوق بشر سازمانِ ملل متحد که در بخش اروپایی آن ( ژنو، سوییس) برگزار می‌شود، آثاری از 28 هنرمند ایرانی را به نمایش درآورد.

 

این رویداد با حمایت موزه‌ی هنرهای معاصر، خانه‌ی هنرمندان ایران، گالری مژده و گالری ویستا از 8 مارچ افتتاح شده و تا هفدهمین روز همین ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته فریدون فربود، مدیر جشنواره‌ هنر برایِ صلح  این نمایشگاه اولین گام در فضای بین‌المللی به شما می‌رود که بخش عمده‌ی آن شامل پوسترهایی مانند آثار علی باقری، ابراهیم حقیقی، علی زعیم و 21 هنرمند دیگر است.
 
در کنار پوسترهای به نمایش در آمده آثاری از زهرا سالارکیا، حامده مشیتی، لیلا خرازی پاکدل در زمینه‌ مجسمه و اینستالیشن و یک ویدئو آرت از فریده شاهسوارانی نیز ارائه شده است. 
 
بر اساس این خبر فربود افزوده است هنر برای صلح در تلاش است تا در حضورهای آتی خود در کنار اجلاس حقوق بشر سازمان ملل متحد، آثاری بیشتر از دیگر همکاران پروژه را به نمایش درآورد و با تقویت این روند به معرفی هنرمندان و فعالان حقوق بشر در ایران بپردازد.
جشنواره هنر برای صلح چهار سال است فعالیت می کند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید