مهارت گلیم‌بافی پشتکوه نی‌ریز ثبت ملی شد

هنردستان: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از ثبت ملی مهارت «گلیم‌بافی پشتکوه نی‌ریز» در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی خبر داد.

 

به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، زهرا احمدی گفت: در پی ارسال پرونده ثبت میراث ناملموس با موضوع «گلیم‌بافی پشتکوه نی‌ریز» به دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، این مهارت در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی به ثبت ملی رسید.

 

او بیان کرد: پرونده گلیم‌بافی پشتکوه نی‌ریز که به همت پژوهشگران و همکاران اداره شهرستان نی‌ریز تهیه و تنظیم شده بود پس از ارسال به تهران با تلاش و ارائه مناسب توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی فارس در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسید.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: این مهارت در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس و ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی با گستره‌ی موضوع فرهنگی ناملموس استان فارس در حوزه مهارت‌های هنرهای سنتی به شماره ۱۳۱۳ در تاریخ ششم دی‌ماه ۱۳۹۵ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.

 

منبع: ایسنا

امتیاز دهید