انتشار ۶ کتاب از مجموعه «یکی‌ بود، یکی نبود»

هنردستان: کتاب‌هایی از مجموعه «یکی بود، یکی نبود» شامل بازآفرینی قصه‌های متون کهن راهی بازار شد.

 

به گزارش هنردستان، کتاب‌های این مجموعه با دبیری یوسف علیخانی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در نشر کتاب پارسه منتشر شده‌اند.

 

«قصه‌هایی از مخزن‌الاسرار» نظامی گنجوی به روایت مرتضی کربلایی‌لو با تصویرگری ملیحه عینعلی در مجموعه «یکی بود، یکی نبود» در ۱۳۵ صفحه منتشر شده است.

 

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: دزد چشم‌هایش را آهسته باز کرد و دید بله، جناب روباه غرق در خواب است. کمی نشست تا خواب بر روباه عمیق‌تر شود. به این سو و آن‌سو نگاه انداخت. عابری نبود. آن‌وقت از جایش برخاست و پاورچین آمد کنار هندوانه‌ها.

کتاب «قصه‌هایی از هفت پیکر» نظامی گنجوی به روایت طلا نژادحسن با تصویرگری میثم زیدی در ۱۳۲ صفحه عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: بالاخره گور به غاری رسید و داخل آن شد. بهرام هم در پی او رفت. گور در غار پیش می‌رفت و بهرام دنبالش. پادشاه با اسب در غار فرورفت و دیگر هیچ‌گاه از آن غار، که چون چاهی عمیق و بی‌انتها بود، بیرون نیامد.

 همچنین کتاب «قصه‌هایی از خسرو و شیرین» نظامی گنجوی به روایت امین فقیری با تصویرگری غزاله بیگدلو در ۱۵۲ صفحه راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: دم گرم‌ شیرین در آهن سرد خسرو اثر کرد و با شرمندگی گفت: «من اکنون به سوی ایران حرکت می‌کنم، حتی اگر از آسمان، آتش  و از زمین سیلاب‌های توفنده ببارد. عشق تو باعث شد که من به فکر تاج و تخت خویش بیفتم. اگر عشق تو در سرم نبود، اکنون به دنبال مسائل مملکت خویش نبودم.»

چاپ دوم «قصه‌هایی از شاهنامه» ابوالقاسم فردوسی به روایت محمد حسینی با تصویرگری سعید خالقی در ۱۳۶ صفحه منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: رستم و سیمرغ کنار دریا رفتند. سیمرغ به درخت گز اشاره کرد. گفت: «تیری دوشاخ از آن درخت بساز. وقتی اسفندیار را به آبِ جادو رویین‌تن کردند، چشم‌هایش را بست و آب به چشمانش نریخت. نقطه ضعف او چشم‌های اوست. تیر را درست به چشم‌هایش بنشان!»

چاپ دوم کتاب «قصه‌هایی از بوستان» سعدی شیرازی به روایت محمد مطلق با تصویرگری هاله پارسازادگان در ۱۶۸ صفحه عرضه شده‌ است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: پسرک طناب را از گردن حیوان باز کرد و دوید. رفت تا نزدیکی سنگ بزرگی و برگشت. گوسفند هم به دنبالش جست‌وخیزکنان رفت و باز آمد. چند بار دور پسرک چرخید و سرش را به پاهای او مالید.

همچنین چاپ دوم «قصه‌هایی از مثنوی معنوی» مولوی به روایت حمیدرضا نجفی و تصویرگری ملیحه عینعلی در ۱۴۴ صفحه راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: سلطان محمود گفت: «این ریش خاصیت معجزه‌آسایی دارد که هر جا گیر بیفتیم، کافی است آن را کمی تکان بدهم تا رهای‌مان کنند. حتی محکوم به اعدام را می‌توانم با تکان دادن ریشم از مجازات نجات بدهم. بارها این کار را کرده‌ام. ریش من نجات‌بخش است.»

 

منبع: ایسنا

امتیاز دهید