عرصه شال و روسری به طرز عجیبی خودکفا شده است / روایت ملیسا پورفیضی از خلاقیت‌های انتزاعی روی شال و روسری

عرصه شال و روسری به طرز عجیبی خودکفا شده است / روایت ملیسا پورفیضی از خلاقیت‌های انتزاعی روی شال و روسری

مشروح گفت‌وگوی هنرآنلاین با این هنرمند جوان را در ادامه بخوانید:

لطفاً ابتدا در مورد فعالیت‌هایی که در عرصه مد و لباس تاکنون انجام داده‌اید، توضیح دهید؟

من فارغ‌التحصیل رشته طراحی و چاپ پارچه و لباس سال از دانشگاه الزهرا هستم. از همان سال ابتدایی ورود به دانشگاه فعالیت خود را شروع کردم و به شکل پروژه‌ای برای شرکت‌ها مختلف کار کرده و به این شکل نبود که جایی استخدام باشم. دلیل این امر هم آن بود که آن زمان کسی به دنبال جذب طراح نبود و مانند شرایط فعلی نیست که به‌واقع طراحان به دلیل مشغله زیاد حتی وقت سر خاراندن هم ندارند. اما اینکه چرا کسی به دنبال جذب طراح نبود دلیلش این بود که اغلب شرکت‌ها و تولیدکنندگان لباس سراغ کپی می‌رفتند و طرح‌هایی را از چین و ترکیه وارد می‌کردند. مراجعه ما هم به آن‌ها برای متقاعد کردنشان به‌منظور قبول طرح‌های ما فایده‌ای نداشت و آن‌ها با این توجیه که طراحی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است قابل اعتماد و سرمایه‌گذاری نیست و طرح‌هایی که ارائه می‌دهد خام است، از قبول ما سرباز می‌زدند و به همین خاطر اغلب اوقات ما صرف سر و کله زدن و چانه زدن با آن‌ها برای قبول شدنمان بود.

یعنی در حال حاضر وضعیت بهتر است؟

بله، به‌طور حتم. حداقل دو سال است که به خاطر تحریم‌ها، اوضاع کاری در زمینه طراحی پارچه و لباس خیلی بهتر شده است چرا که دیگر کسی مدل و طرحی از خارج نمی‌تواند وارد کند و لذا به سمت طراح داخلی رو آورده است.

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

فراخوان عکاسی AMS 2024

فراخوان عکاسی AMS 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این مسابقه توسط انجمن هواشناسی آمریکا برگزار می شود. ما به دنبال عکس‌هایی از آب

ادامه مطلب »