ارسال بیش از دو هزار جفت کفش به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران ابراز امیدواری کرد در روزهای پیش رو، تعداد کفش‌های دست‌دوز ارسالی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به 10 هزار جفت برسد.

رسول شجری رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران با اعلام خبر ارسال بیش از دو هزار جفت کفش به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اصناف و اتحادیه‌ها، همراهی با امور انسان‌دوستانه و خیرخواهانه است و در روزهای اخیر، دیدن تصاویر مردم خطه سیستان و بلوچستان با پای‌برهنه در آن وضعیت تلخ سیل بود که قلب ما را به درد آورد در نخستین فرصت، بارگیری کمک‌های اتحادیه کفش‌های دست‌دوز برای مردم شریف سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار دادیم.

شجری با اشاره به اینکه هرکدام از ما ممکن است دچار بلایای طبیعی و نیازمند کمک همنوعان شویم اذعان داشت: بسیاری از دوستان و همکاران ما در شرایط موجود دست‌به‌کار شدند و به‌ویژه با تلاش‌های بسیج اصناف، موفق شدیم نخستین محموله را به این منطقه ارسال کنیم.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران افزود: این اتحادیه همچنان آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی فعالان این حوزه است و امیدواریم در روزهای پیش رو، تعداد کفش‌های دست‌دوز ارسالی را به 10 هزار جفت برسانیم.

او در ادامه به شرایط حاکم بر صنعت کفش اشاره کرد و گفت: به مدد تلاش‌های وزارت صمت، مشکل چندانی در امر تأمین مواد اولیه وجود ندارد. البته یکی دیگر از دلایل نبود مشکل در این زمینه، افزایش مشکلات اقتصادی و کاهش تقاضا است.

شجری با اشاره به این که دو برابر جمعیت ایران هم به کفش خارجی نیاز ندارد اظهار داشت: در شرایط فعلی نه‌تنها نیازی به واردات کفش وجود ندارد بلکه تولید داخلی، کفاف حداقل دو برابر جمعیت ایران را می‌دهد و در این راستا، واردات ضربه مهلکی به این صنعت پویا وارد خواهد ساخت.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران تأکید کرد: زمانی که ما در ایران توان طراحی و تولید نمونه‌های متعدد کفش را داریم، نیازی به واردات نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی بیشتر بیش از هر زمان دیگری توان خود را برای صادرات کفش ایرانی صرف کنیم.

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

فراخوان عکاسی AMS 2024

فراخوان عکاسی AMS 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این مسابقه توسط انجمن هواشناسی آمریکا برگزار می شود. ما به دنبال عکس‌هایی از آب

ادامه مطلب »