ضرغامی‌مهر: زمینه همکاری انجمن پوشاک مدارس با سایر حوزه‌ها فراهم شده است

سرویس مد و لباس هنردستان: فرشته ضرغامی‌مهر از فعالان حوزه مد و لباس و عضو هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس با اشاره به انجام برخی اقدامات مقدماتی و برنامه‌ریزی جامع برای فعالیت زیربنایی و هدفمند در این انجمن به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تقسیم وظایفی در این انجمن به‌صورت تخصصی شکل‌گرفته است و دوستان همکار نسبت به انجام سلسله اقداماتی به‌منظور ورود همه‌جانبه در خصوص ساماندهی شرایط حاکم بر طراحی و تولید پوشاک مدارس توجیه شده‌اند. با این ‌وجود شرایط برای همکاری با سایر حوزه‌ها در روند اجرایی برنامه‌های انجمن نیز فراهم شده است.

او با اشاره به لزوم ارتقای سطح آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه طراحی و تولید پوشاک مدارس به‌عنوان یکی از اهداف اصلی این انجمن گفت: پرسش‌ها، مطالبات و پیشنهاد‌ها متعددی در همین مدت‌زمان کوتاه به دبیر انجمن رسیده که بسیاری از این موارد در حال اجرا است و بخشی هم در شرف عملیاتی شدن هستند.

ضرغامی‌مهر تأکید کرد: در مباحث نظری، مقوله روانشناسی پوشاک مدارس بسیار اهمیت دارد و به محورهایی همچون بهداشت روانی پارچه و لباس، برندسازی، الگوسازی و به‌ویژه مبحث دوخت که جای آن در آموزش خالی است، خواهیم پرداخت. پرداختن به مباحثی که ذکر شد بسیار حائز اهمیت است چراکه تاکنون نوعی پرداخت سنتی و معمولی به این جریان یعنی موضوعات مرتبط با پوشاک مدارس وجود داشته است درنتیجه بنا داریم به دنبال تحولی زیربنایی و ساختارمند با تکیه بر پژوهش و مطالعه در این حوزه باشیم.

عضو هیئت‌مدیره انجمن طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس افزود: باید به این نکته اذعان کرد که روند تولید و عرضه پوشاک مدارس، طراحی و انتخاب پارچه، فرم و رنگ و سایر جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید سلسله اقدامات جدی در کوتاه‌مدت و بلندمدت نسبت به ساماندهی این روند که تاکنون چندان بهنجار نبوده و البته سهواً به چنین وضعیتی دچار شده‌ایم، صورت گیرد.

او با اشاره به این که مسئله که ماهیت پوشاک مدارس با پوشاک مشاغل متفاوت است، تصریح کرد: احصای ویژگی و مختصات پوشاک این قشر از جامعه بر اساس منحنی رشد جسمی و روحی آن‌ها، الگوسازی بر اساس آناتومی بدن و اینکه چه فرم و شکلی بیشترین و بهترین کار آیی و بازدهی مطلوب را برای آن‌ها داراست ازجمله مواردی است که به‌طور حتم روند مطالعاتی و به‌تبع آن اجرایی این فرایند در این انجمن پیگیری می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در خاتمه گفت: به‌طورقطع انجمن از این ظرفیت به‌منظور ارتباط نزدیک میان ساحت فرهنگی و هنری و صنعتی چرخه طراحی و تولید پوشاک مدارس نهایت استفاده را خواهد کرد و بر این اساس زمینه برای استفاده از طرح‌های معقول و مناسب محصلان ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم خواهد شد.

امتیاز دهید