.

برجی که فرانک گری با حدود ۱۱ هزار پنل فولادی ضد زنگ به یاد مشهورترین ساکنان شهر آرل ساخته، در آینده نزدیک در جنوب فرانسه افتتاح می‌شود.

به گزارش هنردستان و به نقل از هنرانلاین :

معمار و طراح ۹۲ ساله آمریکایی روز جمعه در یک نشست خبری از ویژگی‌های تازه‌ترین پروژه خود گفت؛ برجی که قرار است بینندگان و دوستداران هنر معماری را به یاد دوران امپراتوری روم و البته ونسان ونگوگ بیندازد؛ نقاش نامدار هلندی و از مشهورترین چهره‌هایی که چند سال از عمر خود را در این شهر جنوب فرانسه گذراند.

برج موسوم به لوما آرل با آن نمای درخشان شاید بیش از هر چیز یادآور «شب‌های پرستاره» ونگوگ باشد. بنای این مرکز فرهنگی هنری در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع در یک بازه زمانی ۱۳ ساله ساخته شده و گفته می‌شود رقمی بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ میلیون یورو هزینه داشته است. لوما آرل نخستین بنای رومی کارنامه گری است که خودش زمانی در پاریس درس معماری رومی می‌خواند.

برج لوما آرل به سفارش بنیاد لوما به مدیریت مایا هوفمان ساخته شده و یک سالن آن نمایشگاه همیشگی و دائمی آثار موجود در گنجینه این مجموعه‌دار و تهیه‌کننده و تاجر سرشناس سوئیسی خواهد بود. مایا ساشر، مادربزرگ خانم هافمن از نامدارترین مجموعه‌داران آثار پابلو پیکاسو در سوئیس و جهان بود و پدرش لوکاس هوفمان صندوق جهانی طبیعت را بنیان نهاد.

گری که کانادایی-آمریکایی است و بیش از هر چیز با طراحی و اجرای موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا شناخته می‌شود، برج لوما آرل را با همکاری دو معمار بلژیکی به نام‌های باس اسمتس و یان بولن ساخت. خانم هوفمان این برج را هدیه‌ای به شهروندان آرل دانست و شهردار این شهر جنوب فرانسه اعلام کرد ورود به آن آزاد و رایگان است.

Luma Arles (3)

Luma Arles (1)

امتیاز دهید