«کبوترهای وحشی»به بازار آمد

هنردستان: رمان «کبوترهای وحشی» نوشته‌ اِیمی تمبرلِیک با ترجمه‌ نیلوفر امن‌زاده راهی بازار شد.

به گزارش هنردستان، طبق گزارش رسیده، «کبوترهای وحشی» آن‌طور که گفته می‌شود؛ رمانی مهیج با اتفاقاتی عجیب است که مخاطب را دائم شگفت‌زده می‌کند و مثل تمام آثار معمایی چند قدم از مخاطب خود جلوتر است. شاید به همین دلیل لذت کشف را به مخاطب می‌چشاند.

 

این رمان  از یک ماجرای واقعی گرفته شده که در سال 1871 در ایالت ویسکانسن آمریکا رخ داده و باعث حیرت بسیاری از مردم می‌شود. این کتاب تاکنون موفق به دریافت جوایزی از جمله نیوبری هونور 2014 شده است.

در توضیح این رمان که با همت  انتشارات پرتقال راهی بازار شده می‌توان گفت:« چُغُلی کردن گاهی می‌تواند دردسرهای زیادی به‌دنبال داشته باشد. حتی برای آن کسی که چغلی کرده. درضمن جغلی کردن وقت و زمان خودش را دارد. گاهی فقط در حد یک شوخی باقی می‌ماند اما گاهی این شوخی‌ها باعث فروپاشی یک خانواده و خاندان می‌شود. مثل چُغُلی‌ای که «جورجی» می‌کند و با این کارش همه چیز را به هم می‌ریزد. بعد هم به‌خاطر این اشتباه او خواهرش آگاتا از خانه فرار می‌کند. مدتی می‌گذرد و خبری از آگاتا نمی‌شود. تا این‌که بعد از مدتی جسدی در جنگل پیدا می‌شود که لباس آگاتا را به تن دارد.

 آیا این جسد آگاتا است؟ اگر نیست پس چه اتفاقی ممکن است برای آگاتا افتاده باشد؟ چرا لباس‌های او تن این جسد است؟ این‌ها سوالاتی است که رمان «کبوترهای وحشی» نوشته‌ی« اِیمی تیمبرلِیک» به دنبال کشف جواب آن‌هاست. رمان کبوترهای وحشی را نیلوفر امن‌زاده ترجمه کرده و نشر پرتقال به تازگی آن را منتشر کرده است.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید