نگاه شاعرانه‌ حسین تولایی به خط، نیمکت و سنگ

حسین تولایی سه مجموعه شعر در دست چاپ و انتشار دارد.

به گزارش هنردستان و به نقل از هنرآنلاین :

این شاعر، مجموعه شعر «خط خطی روی نیمکت سنگی» را در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست چاپ دارد و به گفت: قالب این اشعار سپید است. کتاب حدود ۲۵ شعر را دربرمی‌گیرد و در مرحله تصویرگری قرار دارد.

او با بیان این که مضامین اشعار کتاب سه سوژه خط، نیمکت و سنگ است، ادامه‌داد: شاعران به اشیا و محیط پیرامون نگاه می‌کنند. یکی از شگردهای شعر گفتن و یا کشف‌هایی که از شعر انجام می‌شود از نگاه به پیرامون و محیط اطراف به‌وجود می‌آید. برایم سنگ و خط مفهوم جالبی دارند و خیلی به هر دو فکر می‌کنم. به حضور خط در زندگی انسان‌ها از نظر تصویری، معنایی و فلسفی توجه دارم. نیمکت هم به‌خاطر بار عاطفی جذاب است. در هر جایی مثل پارک، سینما و مدرسه استفاده می‌شود. خط، نیمکت و سنگ جزو اشیا، مفاهیم و پدیده‌هایی هستند که سعی کردم نگاه شاعرانه‌ای به آن‌ها داشته باشم.  

تولایی که کتاب «فردا پلاک فرد» را در قالب سپید سروده و برای چاپ به انتشارات کانون سپرده، افزود: موضوعات شهری چون ترافیک، پارکینگ طبقاتی، بزرگراه و خیابان محتوای اشعار را تشکیل می‌دهد.

او با این توضیح که کتاب «پنهانی دوستت دارم» در مرحله تصویرگری در انتشارات علمی و فرهنگی است، تصریح‌کرد: این مجموعه شعر عاشقانه در قالب یک مجموعه ۱۰ جلدی نشر می‌یابد. دبیر این مجموعه خودم هستم و مضامین تمامی کتاب‌ها عاشقانه است و حدود ۳۰ تا ۴۰ شعر را دربرمی‌گیرند. مریم زندی، مریم اسلامی، مهدی مردانی، سعید موسوی‌زاده و غلامرضا بکتاش از شاعرانی هستند که در این مجموعه کتاب دارند.

امتیاز دهید