درخشش “ویلایی‌ها” و حضور جنجالی مانی حقیقی در سومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

هنردستان: در فیلم هاتف علیمردانی نه آباجان به شناخت تازه‌ای درباره اطرافیانش می‌رسد و نه دیگران درک متفاوتی از او را پیدا می‌کنند.

 

به گزارش هنردستان، سومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه‌ها هرچقدر به ساعات پایانی کار خود نزدیک می‌شد با حواشی بیشتری همراه بود.

 

 

اولین فیلمی که روز سه‌شنبه به نمایش درآمد “ماجان” ساخته رحمان سیفی آزاد بود، که در آن مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز و بابک انصاری به ایفای نقش پرداخته‌ند. نکته قابل تأمل فیلم، ایفای نقش عرفان برزین، بازیگر کودک در نقش احسان، پسری معلول بود که مورد توجه قرار گرفت.

 

پخش صدای فیلم با مشکلاتی همراه بود که به نظر محمدمهدی عسگرپور تهیه‌کننده به دیده شدن آن آسیب زد.

نشست خبری “ماجان” با حضور کرامتی، تیرانداز، سیفی‌آزاد، عسگرپور، لیلا لاریجانی نویسنده، برزین، سارا میرایی، سعید بجنوردی صدابردار و محمدمهدی احدی برگزار شد.

 

عسگرپور در نشست گفت: فکر می‌کنم باید داورانی را از کره‌های دیگر بیاورند تا فیلم را این‌طور داوری کنند. بعید می‌دانم بتوان 33 فیلم را با یک ‌بار دیدن از نظر صدا، تصویر، تدوین و … قضاوت کرد.

 

او ادامه داد: من تردید ندارم “ماجان” حداقل از 7 یا 8 فیلمی که در بخش مسابقه هستند، بهتر باشد. نمی‌دانم، شاید هم دق دلی خانه سینما بوده است.

 

این تهیه‌کننده که نسبت به صدای فیلم در سالن برج میلاد معترض بود، اظهار کرد: باید کمیته حقیقت‌یاب برای صدای فیلم بگذاریم تا ببینیم مشکل چه بود.

 

اما فیلم دومی که در روز سوم به نمایش درآمد “دریاچه ماهی” اولین فیلم بلند سینمایی مریم دوستی بود که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است. فیلم با وجود استفاده از تصاویر بکر و متنوع، خیلی نتوانست رضایت اهالی رسانه را جلب کند.

در نشست خبری این فیلم مریم دوستی از سختی‌های تولید فیلم دفاع مقدسی و نبود تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برای نمایش آن صحبت کرد.

سومین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره هم متعلق به یک کارگردان زن فیلم اولی بود: “ویلایی‌ها” به کارگردانی منیر قیدی با بازی درخشان طناز طباطبایی، ثریا قاسمی، پریناز ایزدیار و صابر ابر. از نکات قابل توجه فیلم نوع قاب‌بندی‌ها و بکر بودن تصاویر بود.

نشست رسانه‌ای “ویلایی‌ها” با حضور پرتعداد اصحاب رسانه برگزار شد. انسیه شاه‌حسینی کارگردان که در طی این سال‌ها فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس ساخته است، با حضور در این نشست گفت: “ویلایی‌ها” تنها فیلم حوزه دفاع مقدس است که از بعد انقلاب دیدم و لذت بردم. احساس می‌کنم کسی بعد از سال‌ها خاک صحنه خوردن پرچم افتاده و خاک خورده دفاع مقدس را به زیبایی برافراشته است. به عقیده من هر اندازه از قیدی تقدیر شود حقش است. ثریا قاسمی نیز در این فیلم بیداد کرد و امیدوارم همیشه سلامت باشد.

 

“نگار” ساخته رامبد جوان آخرین فیلمی بود که در روز سوم به نمایش درآمد؛ یک فیلم سورئال با بازی نگار جواهریان، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان، علیرضا شجاع نوری و محمدرضا فروتن که بسیاری از اهالی سینما برای دیدن آن در سئانس آخر به برج میلاد آمده بودند.

 

نشست این فیلم یکی از جنجالی‌ترین نشست‌های سه روز اول جشنواره فیلم فجر بود.

 

در ابتدای این نشست یکی از خبرنگاران از مانی حقیقی که پیش از این به خبرنگاران توهین کرده بود خواست عذرخواهی کند و همین موضوع نیز باعث شد که خبرنگاران موافق با عذرخواهی حقیقی و خبرنگاران مخالف در مقابل هم قرار بگیرند.

مانی حقیقی نیز گفت: با کمال میل حاضرم درباره این موضوع با شما اهالی رسانه در اینجا یا هر جای دیگر بحث را ادامه دهم، اما چون امشب برای فیلم رامبد جوان به اینجا آمده‌ام باید زمان آن را به وقت دیگری موکول کرد. با این حال معتقدم اگر این اتفاق بیفتد و شرایطی برای این گفت‌وگو به وجود آید هم سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود و هم طرفین حرف‌های خود را خواهند زد.

 

رامبد جوان نیز اعلام کرد: امشب ما اینجا هستیم تا نشست خبری فیلم نگار برگزار شود و مانی حقیقی نیز یکی از عوامل این فیلم است و اجازه دهید به جای پرداختن به حاشیه‌ها به موضوع اصلی بپردازیم.

 منبع: هنرآنلاین

 

امتیاز دهید
تئاتر

نقد و نظری بر نمایش «نازگل» به کارگردانی «میثم یوسفی»/ در نکوهش ظلمِ تاریخی بر زنان ایرانی

احمدرضا حجارزاده: نمایش‌های سنتی ایرانی گرچه تنوع گسترده‌ای ندارند و به چند مورد محدود می‌شوند، ولی میان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی محبوبند، به‌ویژه نمایش‌های تخته‌حوضی یا سیاه‌بازی از دیرباز تا امروز محبوبیت فراوان داشته و خوش‌بختانه توانسته این محبوبیت را

ادامه مطلب »
سینما

«جنگل سوگوار» در خانه هنرمندان نمایش نقد و بررسی می‌شود

هفتمین برنامه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن با نمایش «جنگل سوگوار» ساخته نائومی کاواسه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصدوسومین برنامه و هفتمین جلسه از نمایش فیلم‌های تاریخ سینمای معاصر ژاپن با

ادامه مطلب »
رادیو و تلویزیون

قصه آدم‌های خاص روی موج رادیوسلامت

برنامه «با نخبگان» روزهای یکشنبه ساعت 20 به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی و مجری کارشناسی زهرا حاجی‌زاده از رادیوسلامت پخش می‌شد. به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، زهرا حاجی‌زاده، مجری این برنامه توضیح داد: برنامه «با نخبگان» یکشنبه ساعت 20 تا 20:30 از

ادامه مطلب »
رادیو و تلویزیون

روایت زندگی شهید مدافع سلامت در رادیو

برنامه «سپیدجامگان آسمانی»،که به تهیه‌کنندگی مرجان قندی از رادیوسلامت پخش می‌شود، روایتی از مجاهدت‌ها و ایثار کادر درمان است که جمعه 6 خردادماه به زندگی شهید خدمت دکتر عقیلی اختصاص دارد. به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، مرجان قندی، تهیه‌کننده در این‌باره

ادامه مطلب »
ادبیات

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» در سلیمانیه برگزار می‌شود

بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» با دبیری «ملا بختیار» و با حضور ادیبان، شاعران، مترجمان و منتقدان کشورهای مختلف جهان در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود. یوبیل برنزی جشنواره بین‌المللی ادبی «گلاویژ» با دبیری «ملا بختیار» نویسنده

ادامه مطلب »
تئاتر

اجرای «شب بخیر، مادر» به تهیه‌کنندگی سعید روستایی آغاز شد

نمایش «شب بخیر، مادر» به تهیه‌کنندگی سعید روستایی اجراهای خود را از شب سه‌شنبه 3 خردادماه در تماشاخانه سپند آغاز کرد. به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش‌نامه‌ی «شب بخیر، مادر» نوشته‌ی «مارشا نورمن» با کارگردانی احسان حسینخانی، نخستین شب اجرای خود

ادامه مطلب »
تئاتر

نقدی بر نمایش «سیمای شنبه‌ها» به کارگردانی «علی نجفی»/ شنبه روزِ بدی بود

احمدرضا حجارزاده: نمایش «سیمای شنبه‌ها» به کارگردانی علی نجفی برداشتی آزاد است از نمایش‌نامه‌ی «یرما» نوشته‌ی فدریکو گارسیا لورکا (شاعر و نمایش‌نامه‌نویس اسپانیایی) اما کارگردان در متنی که همراه با «احسان فکا» نوشته، در این برداشت آزاد، دنیای شخصی و

ادامه مطلب »
سینمای جهان

نگاهی به پوشیدنی‌ها در جشنواره‌ی کن 2022/ وقتی طراحان لباس به نشانی جشنواره‌ها مُد سازند

عطیه پژم: یکی از نکات مهم در جشنواره کن 2022، کم‌توجه‌ای اغلب بازیگران به خرده‌فرهنگ‌های پوششی بومی مختص کشورهای‌شان بود و از این‌رو، چنین رویدادی را نمی‌توان فرصتی به منظور تلاقی فرهنگ‌ها از مسیر پوشیدنی‌ها به شمار آورد. به گزارش

ادامه مطلب »