معرفی یک ایده نوآورانه در زمینه معماری پایدار

هنردستان: یک گروه معماری طرحی نوآورانه برای ساخت برج هایی مبتنی بر معماری پایدار ارائه داده اند.

 

به گزارش هنردستان،  تفرجگاه ساحلی marina one ، با ایده ای خلاقانه و ایجاد تحولی عظیم در طراحی برج هایی که معماری پایدار را دنبال می کنند، طراحی شده است.

 

 این مجموعه شامل فضای اداری، آپارتمان های مسکونی لوکس، فضای تجاری و بیش از 6000 متر مربع باغ های عمودی بین طبقات است.

 

 این مجموعه که ساخت آن توسط گروه معماری Ingenhoven  از سال 2011 شروع شده و اوایل 2017 به اتمام می رسد دارای باغ های سبز در قسمت مرکزی است که چشم انداز بی نظیر داخلی برج های مسکونی و اداری را تامین می کند، برج های 30 طبقه ی آن هر کدام 175000 متر مربع مساحت دارند همچنین برج های مسکونی آن 34 طبقه را تشکیل می دهد که در مجموع متراژی حدود 1042 متر مربع دارند.

 

فضا های مسکونی در اندازه های متفاوت ساخته شده است و از یک تا چهار اتاق خواب متغیر است. علاوه بر طراحی کاربردی و سازگار با محیط زیست این ساختمان، بهره گیری از سیستم های هوشمند تهویه، کاهش تابش مستقیم خورشید به داخل ساختمان، سیستم جمع آوری آب باران، استفاده از سیستم های خورشیدی و ارائه ی فضا های پارکینگ دوچرخه و کمک به کاهش ترافیک از ویژگی های دیگر معماری پایدار این مجموعه است.

 

 در طراحی محوطه و منظر این مجموعه استفاده از اختلاف ارتفاع در جانمایی فضا های سبز با ایده ی القای حس جنگل های طبیعی گرمسیری و خلق فضایی دعوت کننده جالب توجه است.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید