برج آزادی از هفت‌سین فیروزه‌ای تا مجسمه‌های متحرک

هنردستان: نمایش مجسمه های متحرک شخصیت های برجسته فرهنگی و تاریخی در برج آزادی، مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفت.

 

به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی برج آزادی، نمایش مجسمه های متحرک با الهام از شخصیت هایی چون ستارخان، رودکی، مارکوپولو و … توسط گروه آلتر قالان و به سرپرستی و طراحی محمدرضا فلاحیان، در قالب ویژه برنامه “نوروز با آزادی” در برج آزادی اجرا می‌شود.

 

 

سفره هفت سین برج آزادی در یادها می ماند

سفره هفت سین نوروزی و نمایشگاه نقاشی و پتینه کاری با هنرمندی سهیلا رضائیان برای چندمین سال متوالی در برج آزادی برپا شده است.

 

 این سفره هفت سین کاملا برگرفته از سنت های قدیم ایران است که در آن از درخت به عنوان نماد فصل بهار استفاده شده و تلاش بر این بوده تا سنت ها و قوانین گذشتگان در آن به نمایش گذاشته شود. در کنار این هفت سین نیز نمایشگاهی از تابلوهایی به سبک کوچه باغ های قدیم و صنایع دستی از نوع پتینه کاری، فیروزه و … برپا شده است.

 

سهیلا رضائیان 26 سال است که در عرصه هنرهای تجسمی و در رشته های نقاشی، طراحی، سفره آرایی، تابلوهای حجمی، گل آرایی و … فعالیت می کند و نوروز سال های گذشته نیز سفره هفت سینی را در برج آزادی برپا کرده بود.

 

این سفره هفت سین تا کنون مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است و گردشگران از آن به عنوان بخش به یاد ماندنی در بازدید از برج آزادی یاد می کنند.

 

هفت سین فیروزه‌ای  در برج آزادی برپا شد

نگارخانه بوستان برج آزادی، همزمان با ویژه برنامه “نوروز با آزادی” میزبان سفره هفت سین کلاسیک و مدرن شده است.

 

 این سفره هفت سین به رسم کهن ایرانیان باستان در استقبال از سال نو و فصل بهار با هنرمندی “زهره سلیمی پناه” چیده شده است.

 

ظروف این سفره از جنس پلی استر ساخته شده و سعی بر آن بوده تا از لحاظ ساختار، رنگ، چیدمان و طراحی با معماری برج آزادی همخوانی داشته باشد؛ این در حالی است که ویژگی کلاسیک و همزمان مدرن بودن نیز در این سفره هفت سین رعایت شده است.

 

سفره هفت سین کلاسیک با هنرمندی “زهره سلیمی پناه” میزبان بازدید کنندگان نوروزی در نگارخانه بوستان برج آزادی است.

 

ویژه برنامه “نوروز با آزادی”، تا 12 فروردین در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید