رقابت سخت فیلم‌های کمدی در گیشه

هنردستان: سینماها در سال جدید و در هفته اول فروردین ماه، روزهای پرمخاطبی را پشت سر گذاشتند.

 

به گزارش هنردستان، در حالی که فیلم‌های اکران نوروزی جزو فیلم‌های پرسروصدای جشنواره فیلم فجر بودند، این هیاهو به اکران عمومی هم رسید و سینماها روزهای شلوغ و پرمخاطبی دارند. در این بین، دو فیلم “گشت 2” و “خوب، بد، جلف” رقابت سختی را پشت سر می‌گذارند.

 

فیلم “گشت 2” ساخته سعید سهیلی موفق شد طی 9 روز 2 میلیارد و 120 میلیون تومان فروش کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره ….

حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس‌الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی بازیگران این فیلم هستند.

 

“خوب، بد، جلف” به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری توانست به فروش 7 میلیارد و 140 میلیون تومان برسد. در این فیلم پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

 

“ماجرای نیمروز” فیلم تحسین‌شده جشنواره امسال که جوایز بسیاری را از آن خود کرد، دومین ساخته محمدحسین مهدویان است که پیش از تهران اکرانش در شهرستان‌ها آغاز شده بود، این فیلم موفق شده تاکنون 700 میلیون تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: در محله‌های پرآشوب تهران، در پیچ‌واپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

 

“ماجرای نیمروز” را مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل شکل داده‌اند.

 

اما “آباجان” ساخته هاتف علیمردانی طی 9 روز موفق به فروش 130 میلیون تومانی شده است. آباجان روایت خانواده‌اى در دهه شصت در شهر زنجان است، خانواده‌اى که جنگ و فضاى آن سال‌ها تأثیر زیادى روى زندگی‌شان مى‌گذارد. فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانى، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمى، فریبا متخصص، ملیسا ذاکرى، محمدرضا غفارى، محمود نظرعلیان و ماهان نصیرى در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

“یک روز بخصوص” دیگر فیلم اکران نوروزی است که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درامد. این فیلم ساخته همایون اسعدیان است و موفق شده تاکنون 110 میلیون تومان فروش داشته باشد.” یک روز بخصوص” درباره حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است. در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزد یار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدان بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال: ایلیا نصر الهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

“سه بیگانه” به کارگردانی مهدی مظلومی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی تاکنون 600 میلیون فروش را تجربه کرده است. این فیلم پس از مهاجرت مظلومی با مشکلات بسیاری برای اکران همراه شد تا در نهایت در جلسه شورای صنفی موفق به گرفتن سرگروهی در سینما ماندانا شد.

 

“سه بیگانه” داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین‌شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌هایشان را به هم می‌ریزد. امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب اهری، رابعه اسکویی، شیوا خسرومهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی و حمید لولایی در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

 

اما فیلم “مبارک ” رئال انیمیشنی که محمدرضا نجفی امامی کارگردانی آن را بر عهده دارد و محصول سال 92 است قرار شد در اکران نوروزی باقی بماند، این فیلم تاکنون موفق به فروش 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی شده است. در این فیلم الناز شاکردوست و امیر رهبری به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره گل پری است که درگیر ماجرای عروسک‌هایی می‌شود که از داستان‌های نقالی پدربزرگش وارد زندگی او شده‌اند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید