نمایش‌های “دریچه” و “کنفرانس پرندگان” در پاریس به صحنه می‌روند

هنردستان: با همکاری دو کمپانی اروپایی مؤسسه فانوس دو نمایش را با بازیگران ایرانی به فرانسه می برد.

 

به گزارش هنردستان، موسسه فانوس هنر پارس، نمایش “دریچه” یا “من تاریخم را می‌نویسم” تولید موسسه فانوس به کارگردانی ندا شاهرخی و نویسندگی سپیده عیدی و یاسمن خواجه‌ای در تاریخ 11 و 12 فروردین در پاریس به روی صحنه می‌رود. این نمایش در سال 94 در تماشاخانه فانوس به روی صحنه رفته بود.

 

داستان نمایش “دریچه” روایت تاریخ مردم عادی‌ست که از جنگ جهانی دوم آغاز شده و روایت تاریخ ما در سال ۱۳۹۵ است؛ روایت‌هایی که تحت تاثیر تصمیم قدرتمندان به وجود می‌آیند و زندگی مردم عادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. لازم به ذکر است، تهیه‌کنندگی این نمایش را مرتضی یونس‌زاده بر عهده دارد.

 

نمایش دوم با نام “کنفرانس پرندگان” به کارگردانی ژان لویی اکل، ندا شاهرخی و یاسمن خواجه‌ای که بر اساس منطق الطیر عطار نوشته شده است در تاریخ 19 و 20 فردردین در سالن نف در پاریس به اجرا در خواهد آمد.

 

این نمایش حاصل کارگاه تابستانه ژان لویی اکل در موسسه فانوس است و به زودی در ایران نیز به روی صحنه خواهد رفت و تولید مشترک ایران و فرانسه است.

 

موسسه فانوس هنر پارس از سال 1393 تاکنون 14 کارگاه بین‌المللی را برگزار و 4 نمایش مختلف را در کشورهای یونان و فرانسه تولید کرده است.

 

بازیگران این دو پروژه عبارت‌اند از: عارفه صادق محمدی، نیکی ساغری، آناهیتا هوشان، آوا تدین، پگاه ابراهیمی، مهسا بهاری، رضا مداح، المیرا آشفته، نهال آغاز، سپیده عیدی، عنایت خادم بشیری. موسیقی این دو اثر را  کاوه عیدی و عنایت خادم بشیری ساخته‌اند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید