سید مجتبی موسوی: 30 مجسمه وارد فضای شهری تهران می‌شود

هنردستان: دبیر سالانه “بهارستان” دومین دوره این رویداد را کامل‌تر از سال قبل خواند و گفت: بازخورد اجتماعی رویداد “بهارستان” هم در بین مردم و شهروندان و هم در انعکاس رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بسیار خوب بود و نشان داد که کارها به خوبی دیده شده‌اند و مورد نظر شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی و هدف این رویداد قرار گرفته‌اند.

 

 به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران  و دبیر دومین سالانه هنرهای شهری “بهارستان”؛ برپایی این رویداد هنری را نسبت به دوره قبل کامل‌تر خواند و در این باره گفت: “بهارستان” امسال با توجه به تجربه دوره نخست، به نسبت کامل‌تر بود و با دقت بیشتری برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه “بهارستان” در بخش‌های مختلفی نظیر: نقاشی دیواری، آثار محیطی، حجم و … و در بخش‌های مکملی چون: تخم مرغ‌های رنگی، درخت‌ستان و ورک شاپ‌ها برگزار شد، می‌توان گفت که دوره پرکاری برای سازمان زیباسازی و هنرمندان رقم زد که در مجموع نتیجه مطلوب و راضی کننده‌ای به دنبال داشت.

دبیر دومین سالانه “بهارستان” تصریح کرد: بازخورد اجتماعی سالانه هنرهای شهری “بهارستان” هم در بین مردم و شهروندان و هم در انعکاس رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بسیار خوب بود و نشان داد که آثار به خوبی دیده شده‌اند و مورد نظر شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی و هدف این رویداد قرار گرفته‌اند.

 

موسوی تغییر ذائقه شهروندان در آستانه بهار را از جمله اهداف سالانه “بهارستان” خواند و گفت: تلاش اصلی ما در استقبال از بهار و تغییر سیمای شهری برای تغییر ذائقه شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی ما بود که به لطف خداوند محقق شد. ضمن اینکه ما در این دوره مشارکت بسیار بالای هنرمندان را نیز در رشته‌های تجسمی و بخش‌های مرتبط نیز شاهد بودیم.

 

وی از اجرای بخش‌های مکمل دیگری در کنار رویداد “بهارستان” خبر داد و گفت: کارها و آثار سالانه “بهارستان” طی مدت زمان مذکور در سطح شهر اجرا شده‌اند اما بخش‌های مکمل دیگری درون شهر در حال اجرا هستند که از جمله آنها می‌توان به 30 اثر برگزیده در بینال مجسمه‌های شهری که در آذرماه برگزار شد، اشاره کرد.

 

دبیر دومین سالانه “بهارستان” افزود: ما همواره در سازمان زیباسازی طی سال برای بخش‌های مختلف هنری نظیر: نقاشی دیواری، حجم و مجسمه‌ها برنامه‌ریزی‌های متعددی داریم لذا هیچ زمانی نیست که ما در سطح شهر فعالیت نداشته باشیم.

 

موسوی درباره برنامه‌های هنری سال 96 سازمان زیباسازی گفت: برخی از آثار برای سال 96 هم اکنون در دست ساخت هستند و برخی نیز مراحل کارشناسی خود را طی می‌کنند ضمن اینکه ما اردیبهشت ماه امسال نیز سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی را خواهیم داشت و یقینا دوسالانه دیوارنگاری را نیز در شش ماهه نخست سال اجرا خواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه “بهارستان” یک رویداد سالانه است، قطعا در مورد دوره بعدی آن نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهد شد و اصلاحاتی را نیز در این بخش خواهیم داشت زیرا هدف اصلی “بهارستان” ارتقاء منظر شهری در جهت ارتقاء روحیه شهروندان است.

 

دبیر دومین سالانه بهارستان افزود: تمام تلاش ما در سالانه هنرهای شهری “بهارستان” این بود که بین مخاطب، هنرمند و سازمان زیباسازی یک مثلث تعاملی موفق را شکل دهیم تا ایده‌های متنوع و گسترده‌تری را شاهد باشیم که البته در این دوره امکان‌پذیر شد و شاهد این بودیم که هنرمندان از تجربه دوره قبل به خوبی استفاده کرده‌اند.

 

موسوی، استفاده از بستر شهری در آثار را از جمله تجربیات این دوره خواند و گفت: با توجه به اینکه در این دوره سیاست‌گذاری “بهارستان” بر استفاده هنرمندان از عناصر شهری تاکید کردیم لذا بسیاری از هنرمندان ایده‌های خود را بر بستر عناصر شهری نظیر پل‌ها، تونل‌ها و عرشه‌های مربوط به پل‌های هوایی اجرا کردند که بازخورد بسیار خوب و موفقیت آمیزی نیز داشت.

 

وی ادامه داد: در این روند عرشه‌های مربوط به پل‌های هوایی به لحاظ دید بصری خوبی که دارند بسیار مورد توجه مخاطبان و شهروندان قرار گرفتند و سبب تعدیل فضای شهری و زیبا که هدف نهایی ما بود، شدند.

 

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری “بهارستان” به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید