نمایش آخرین آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر

دیشب دو فیلم سینمایی «درب» و «نمور» در برج میلاد به نمایش در آمدند و پرونده نمایش آثار جشنواره برای اهالی رسانه بسته شد.

شب گذشته، ۲۱ بهمن، پس از ۱۱ روز نمایش فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر برای اصحاب رسانه در برج میلاد به پایان رسید.

دیشب دو فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق و «نمور» به کارگردانی داوود بیدل در برج به نمایش در آمدند.

فیلم‌هایی که چندان مورد توجه و پسند اهالی رسانه قرار نگرفتند؛ کارگردان «درب» هم در نشست خبری عنوان کرد که پیش بینی استقبال کم از فیلمش را داشته و اگر سالن شلوغ می‌بود، متعجب می‌شد.

سازندگان فیلم سینمایی «نمور» هم اعلام کردند، فیلمشان شبیه قرمه سبزی است و زمان می‌برد تا جا بیفتد!

اما پس از نمایش آثار جشنواره، همه در انتظار اعلام نامزد‌های دریافت سیمرغ جشنواره فجر بودند. البته صبح دیروز، اعلام شد که سیمرغ مردمی جشنواره به دلیل ابهام و تشکیک در آرا حذف شده است!

اتفاقی که با اعتراض سازندگان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» مواجه شد؛ امیر بنان تهیه کننده این اثر، در پی این اتفاق انصراف خود و داوری فیلمش در تمامی بخش‌های جشنواره را اعلام کرد. با این حال پس از اعلام نامزدها، مشخص شد که «ملاقات خصوصی» در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم اول نامزد شده است!

روز گذشته با اعلام نامزدها مشخص شد که «موقعیت مهدی» با ۱۴ نامزدی در بخش‌های مختلف رکورددار جشنواره چهلم است؛ پس از آن هم «علف زار» با ۱۳ نامزدی و «برف آخر» با ۱۲ نامزدی قرار دارند.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر، امشب حوالی ساعت ۱۸:۳۰ در برج میلاد آغاز می‌شود؛ البته به دلیل شرایط کرونایی کارت‌های کمتری به خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها اعطا شده است.

5/5 - (13 امتیاز)