حاشیه های مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر دقایقی پیش در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و  پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. قرار است در این مراسم، برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شوند. 

البته فجر امسال با حاشیه هایی هم همراه بود؛ از جمله اینکه پس از معرفی داوران جشنواره مسعود کیمیایی سازنده فیلم «خائن کشی» از حضور در جشنواره انصراف داد و گفت، نمی‌خواهد فیلمش در بخش کارگردانی داوری شود.

همچنین شک و شبهاتی که در بخش آرای مردمی جشنواره زیر نظر سامانه سمفا پیش آمده بود، باعث شد دیروز دبیر جشنواره اعلام کند امسال سیمرغ مردمی نداریم!

تا پیش از اعلام این خبر، «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس در رده نخست آرای مردمی جشنواره فجر قرار داشت و پس از آن «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی.

نقاش زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه گفت: باید مسائل و مشکلات را بازشناسی کرده و برای آن‌ها راه حل پیدا کنیم. مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات را حل نمی‌کند. باید سرسختانه با معایب و نواقص کار خود رو به رو شده و در حد وسع آن‌ها را برطرف کنیم.

دیروز تصمیم دبیر این رویداد فرهنگی مبنی بر حذف سیمرغ مردمی به دلیل تشکیک در آرا، با واکنش اهالی رسانه و منتقدان مواجه شد و این صحبت‌های دبیر جشنواره متناظر به همین مسئله بود.

5/5 - (14 امتیاز)