پوستر جشنواره فیلم کن 2017 رونمایی شد

هنردستان: تصویری از بازیگر ایتالیایی بر پوستر این دوره جشنواره کن نقش بسته است.

 

به گزارش هنردستان، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن روز چهارشنبه پوستر رسمی هفتادمین دوره این دوره رویداد سینمایی را رونمایی کردند.

 

تصویری از دوران جوانی کلودیا کاردیناله بازیگر ایتالیایی روی پوستر نقش بسته است.

 

کاردیناله 78 ساله در بیانیه‌ای گفت: باعث افتخارم است که نماینده جشنواره فیلم کن 70 هستم و خوشحالم که این عکس انتخاب شده است. این تصویری است که از جشنواره در ذهن دارم، از رویدادی که همه جا روشن می‌کند. آن رقص روی پشت بام‌های رم به سال 1959 بازمی‌گردد. هیچ‌کس نام عکاس‌ها را به یاد نمی‌آورد… من هم فراموش کرده‌ام، اما این عکس من را یاد خاستگاهم می‌اندازد و زمانی که هیچ‌گاه رویای بالا رفتن از پله‌های معروف‌ترین تالار سینمایی دنیا را نداشتم. سالگرد جشنواره مبارک!

 

پوستر جشنواره کن را موسسه برانکس در پاریس طراحی کرده است.

 

کاردیناله بازیگر فیلم‌هایی چون “روکو و برادرانش” و “یوزپلنگ” به کارگردانی لوکینو ویسکونتی، “هشت و نیم” فدریکو فلینی، “روزی روزگاری در غرب” سرجو لئونه و “فیتس‌کارالدو” ورنر هرتسوگ است.

 

پدرو آلمودوار کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسپانیایی رئیس داوران بخش مسابقه اصلی هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن است که 17 تا 28 مه برگزار می‌شود. مونیکا بلوچی بازیگر ایتالیایی اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه را به عهده دارد. فهرست فیلم‌های بخش مسابقه 13 آوریل اعلام می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید