معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی: 400 هزار نفر در کشور رسماً در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند

هنردستان : معاون صنایع‌دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی گفت: 400 هزار نفر در کشور رسماً در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

 
روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر،  بهمن نامورمطلق با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده 400 هزار نفر در سراسر کشور به طور رسمی در حوزه فعالیت در صنایع دستی ثبت‌نام کرده‌اند که البته با احتساب آمار غیررسمی این تعداد به بیش از دو برابر می‌رسد.  
وی افزود: قطعاً استعداد و توانایی در زمینه صنایع دستی بیش از این آمارهاست و به ثمر نشستن آن مستلزم تدبیرهایی است که زمینه را برای شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در کشور و اشتغالزایی در راستای اجرای شعار سال مقام معظم رهبری فراهم می‌سازد.  
معاون صنایع‌دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در نوروز 96 بازارچه‌ها پالایش یافته‌تر نسبت به سال‌های گذشته بوده‌اند، گفت: هرچند که 90 درصد صنایع دستی در بازار را صنایع دستی ایرانی تشکیل می‌دهند و سهم ناچیزی از آن به صنایع دستی غیرایرانی تعلق دارد؛ اما با این وجود طبق سیاست‌های اعلامی تمامی بازارها و نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی، موظف به جمع‌آوری صنایع دستی خارجی شده‌اند.
نامورمطلق عنوان کرد: با وجود مثبت بودن تراز عرضه صنایع داخلی نسبت به عرضه صنایع خارجی، اما متأسفانه به دلایلی همچون بالا بودن قیمت‌ها، تقاضا برای خرید کالای خارجی نامرغوب در جامعه بیشتر است که می‌توان با افزایش نظارت‌ها و کنترل قیمت‌ این موضوع را نیز مدیریت کرد؛ چرا که بها دادن به کالاهای غیرایرانی، مستقیماً بیکاری هنرمندان ما را هدف قرار می‌دهد.
وی افزود: اقدامات خوبی در راستای اعمال موانع بیشتر برای ورود کالا از گمرک صورت گرفته که طی آن کالاهایی که از مجاری رسمی وارد کشور می‌شوند، باید تحت نظارت بیشتری قرار گیرند؛ البته استقبال از صنایع‌دستی ایرانی در اکثر استان‌ها به ویژه استان‌های گردشگرخیز و گردشگرپذیر همچون مازندران، گیلان، خراسان جنوبی، فارس و اصفهان خود مانع جدی بر سر راه ورود کالای قاچاق به کشور است.
معاون صنایع‌دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش 20درصدی بازارچه‌های صنایع دستی نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: چون شعار ما این است که در هر شهرستانی یک بازارچه دائمی وجود داشته باشد، سعی کردیم در کنار بازارچه‌های دائمی که وجود دارند، بازارچه‌های موقتی را نیز جهت سهولت خرید گردشگران ایجاد کنیم.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

 

امتیاز دهید