مکاتبه با وزارت کشور و بنگاه‌های اقتصادی برای رفع بی‌کاری خوشنویسان /داورزنی: بی‌کاری گریبان جامعه خوشنویسان را گرفته است

هنردستان : محمد حسن داورزنی معتقد است که بی‌کاری گریبان بسیاری از خوشنویسان را گرفته است و این مسئله به بحرانی بزرگ برای جامعه خوشنویسان بدل شده است.

 

محمدحسن داورزنی از اساتید خط و خوشنویسی ایران گفت: من به هیچ عنوان از سال 95 راضی نیستم و اتفاق‌هایی که در این سال افتاد برای من اتفاق‌های خوشایندی نبود.

او ادامه داد: در ظاهر امر امسال اتفاق‌های خوبی در حوزه خط و خوشنویسی رخ داد اما این اتفاق‌ها مربوط به چند رشته خاص و یا برخی افراد بود و در کلیت امر تاثیری نداشت.

این هنرمند خوشنویس گفت: این در حالی است که این رخدادها می‌توانست برای همه رشته‌ها و در همه حوزه‌ها باشد که صورت نگرفت. البته ما امیدواریم که در سال جدید بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که برای همه اتفاق‌ها خوشایند باشد.

داورزنی گفت: متاسفانه در حال حاضر بخش اعظمی از خوشنویسان، حتی اساتید خوشنویسی بیکار هستند و این معضل بزرگی است که گریبان جامعه خوشنویسان ایران را گرفته است.

او اظهار داشت: ما در سال 95 تلاش‌هایی را صورت دادیم که طی مکاتباتی که با وزارت کشور صورت داده‌ایم بتوانیم در یک گستره نه فقط هنری بلکه در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بتوانیم برای خوشنویسان کار ایجاد کنیم.

این هنرمند خوشنویس گفت: در حال حاضر و برای سال 96 برنامه‌هایی داریم که بتوانیم جدای از نمایشگاه‌ها به واسطه ارتباط با دانشگاه‌ها و برخی کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی بتوانیم خوشنویسان را جذب کار کنیم که به نظر من با این اتفاق بخش اعظمی از مشکلات جامعه خوشنویسان حل می‌شود.

منبع : هنرآنلاین 

امتیاز دهید